2011-10-29
Cykl miejski lub poruszanie się w trudniejszym terenie wiąże się ze spalaniem około 15 litrów na 100km.
Podsumowanie. Opel Frontera Sport z silnikiem 2.2l o mocy 136KM to samochód, który świetnie się sprawdzi jako tzw. „drugie auto w rodzinie”. Spełni też oczekiwania osób, które rocznie nie pokonują zbyt dużej ilości kilometrów w cyklu pozamiejskim za to często wyjeżdżają na działkę w lesie czy na weekend za miasto.
Orientacyjna wartość testowego Opla to 18.500 PLN. Samochód jest do sprzedania. W przypadku zainteresowania prosimy o kontakt z właścicielem pod numerem 507 19 12 88.
Dane techniczne:
- Silnik: 2.2 16V (100kW / 136 KM)
- Typ nadwozia: SUV
- Ilość drzwi: 3
- Ilosć miejsc: 4
- Długość: 4268 mm
- Szerokość: 1787 mm
- Wysokość: 1692 mm
- Rozstaw osi: 2462 mm
- Masa własna: 1660 kg
- Masa maksymalna: 2300 kg
- Skrzynia biegów: Manualna, 5-biegowa
- Pojemność zbiornika paliwa: 65 litrów
- Pojemność bagażnika: 300 / 1.160 litrów
- Prędkość maksymalna: 165 km/h
- Przyspieszenie do 100km/h: 13.4 s
- Koła i ogumienie: R15 235/75
Spalanie wg producenta:
- Cykl miejski: 14.8 l/100km
- Cykl pozamiejski: 8.0 l/100km
Szkic techniczny: szarbia.com
JK - 7doSetki.pl
Komentarze
Marius80:
Fajna reklama, bo znajomy chce sprzedać swoje auto??? - prawda Panie Redaktorze???
Ale takie kłamstwa nie przejdą: ..."136KM napędza PRZEDNIĄ OŚ(???). W cyklu miejskim w zupełności to wystarczy. W sytuacji gdy potrzebujemy napęd na obie osie WYSTARCZY UŻYĆ PRZYCISKU(???) znajdującego s
...rozwiń
ię na desce rozdzielczej. Wtedy bez problemu wyjedziemy z zaspy czy błota.... Liczba miejsc 5 (???)".
Głowne kłamstwa:
1.Frontera (bez różnicy na liczbę drzwi) napędzany jest zawsze na tylnią oś z możliwością dołączenia przedniej.
2. Nie wystarczy nacisnąć przycisk, bo należy jeszcze pamiętać, że te auto ma drugą dźwignię (przy dźwigni zmiany biegów), którą należy załączyć napęd 4x4 (można to zrobić w czasie jazdy na wprost, przy dość nie dużej prędkości) i tak w pozycji 4H jeżdzimy po lekkim terenie (ale nie wolno używać tego napędu po suchym asfalcie), a potem mamy 4L (czyli z reduktorem) do jazdy po ciężkim terenie (włączamy tylko na postoju, przy kołach na wprost i jeździmy później przy niskich prędkościach - szaleństwa odpadają!!!).
3.W wersji sport (czyli 3 drzwiowej) są tylko 4 miejsca!!!
4. Nic tu nie piszą, że aby te auto się często nie psuło trzeba bardzo o nie dbać, a szczególnie o smarowania różnych mechanizmów i starannie pilnować wymian ekploatacyjnych. Auto jest też podatne na korozję i awarie elektroniki oraz awarie osprzętu silnika w diesel'ach. Części są sporo droższe!!! W porównaniu np. Astra III, czy Golf V o 50-100%!!! I tak np. Komplet amortyzatorów od 800zł, komplet opon nowych: od producenta od 1800zł., a nalewki od 1200zł., itp...
Więc zanim podejmierz decyzję, że kupujesz dobrze się zastanów, czy cię na to marzenie (posiadanie terenówki) stać!!!
2012-11-13 | 
15:59:00
łowca słoni:
widać skok stylistyczny między fronterą a współczesnymi suvami. wystarczy nawet popatrzyć na opla antara. czas leci. mimo to frontera względnie ok. nadwozie wizualnie trzyma się kupy
2011-10-29 | 
11:11:09
Malin:
Krotka wersja jeszcze jest ok. ta dluga kojarzy mi sie z jakas jezdzaca szafa. swoja droga cos dziwnego z tymi fronterami, bo jeszcze pare lat temu bylo ich wiecej na rynku a teraz rzadko sie je spotyka
2011-10-28 | 
22:15:40
Damian67:
do: Malin
może i ich troche było, ale zobacz ile było daewoo nexia czy oltcitów. to był dopiero szajs
2011-10-28 | 
22:17:03