X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw sharan 2010 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Sharan -> 2 (2010-dziś)

 



Cztery oszczędne silniki: Silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI) z turbodoładowaniem Sharana są nawet o 21 procent oszczędniejsze. Dwa TSI mają moc 110 kW/150 KM i 147 kW/200 KM, natomiast TDI: 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. W połączeniu z silnikami o mocy do 170 KM włącznie montowany jest seryjnie system Start-Stop i system odzyskiwania energii (rekuperacja). Ze średnim zużyciem paliwa 5,5 litra (emisja CO2 145 g/km) osiągający prędkość maksymalną 194 km/h Sharan 2.0 TDI w wersji 140 KM ustanawia nowy rekord spalania w swoim segmencie. Imponujący jest również zasięg między tankowaniami: 1.273 kilometry przy pojemności zbiornika 70 litrów. Oba TDI wyposażone są ponadto w katalizator SCR (SCR = selective catalytic reduction), który eliminuje tlenki azotu (NOx) i czyni Sharana, także jako turbodiesla, jednym z najczystszych vanów na świecie.

Po raz pierwszy wszystkie te silniki spełniające wymagania normy Euro5 będą dostępne z dynamiczną i efektywną przekładnią dwusprzęgłową DSG Volkswagena – automatyczną przekładnią naszych czasów. W przypadku TSI o mocy 200 KM DSG będzie montowana seryjnie.

Design i wymiary:
Wyraźne kontury nadwozia oraz mocno wysunięte nadkola gwarantują Sharanowi wyjątkową prezencję na drodze. Bardziej dynamiczny jest również stosunek proporcji: z wartością 4,85 metra nowy Sharan jest o 22 centymetry dłuższy od poprzednika. Zwiększyła się również szerokość (mierzona na wysokości klamek przednich drzwiach) o 9,2 centymetra i wynosi teraz 1,9 metra. Jednocześnie obniżyła się jego wysokość o 1,2 centymetra do 1,72 metra. Rezultatem są fascynująco współgrające proporcje i zdradzający siłę ogólny wygląd.

Nowy Sharan został zaprojektowany przez Waltera de Silvę - szefa designu koncernu i Klausa Bischoffa - szefa designu marki, całkowicie zgodnie z wzorcem nowego DNA designu Volkswagena. Stylistykę nadwozia znamionują zatem czyste, poziome linie nadające jej charakterystyczny wygląd.

Przód nadwozia: Zgodnie z nowym DNA, design Volkswagena widoczny jest szczególnie w typowym dla marki ukształtowaniu przodu, z konsekwentnym podkreśleniem poziomych płaszczyzn i czysto wykreśloną geometrią. Błyszczące, czarne poprzeczki osłony chłodnicy z chromowanymi listwami i logo VW wyglądają wyjątkowo szlachetnie. Reflektory ze światłami do jazdy w dzień mogą być zamawiane zarówno w wersji standardowej oraz jako światła bi-ksenonowe. Ponadto, jako nowość w Sharanie, dostępna będzie kolejna wersja reflektorów z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist. Dynamiczna regulacja świateł drogowych dzięki sygnałom z kamery rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka samochody oraz pojazdy jadące z przodu w tym samym kierunku i tak dostosowuje snop światła, aby nie oślepiać a równocześnie zapewnić kierowcy optymalne oświetlenie drogi. W przypadku Sharana ze światłami bi-ksenonowymi, w moduł reflektorów wbudowane są nowe diodowe światła do jazdy w dzień. Składają się one z 15 pojedynczych diod LED, których układ daje niepowtarzalny obraz świetlny. Poniżej zderzaka znajduje się kolejny wlot powietrza oraz z prawej i lewej strony reflektory przeciwmgielne z dodatkową funkcją doświetlania pobocza (seryjne w Sharanie Highline).

W zależności od wersji wyposażenia w tym obszarze zastosowane są chromowane aplikacje. W przypadku Sharana ze światłami bi-ksenonowymi, funkcja doświetlania pobocza zawarta jest w module reflektora.

« < 1 2 3 4 > »