X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Scirocco dane techniczne i osiągi

Strona główna -> Volkswagen -> Scirocco -> 3 (2008-dziś)

 



TSI o mocy 122 KM: Maksymalna siła przy minimalnym spalaniu – z tymi cechami czterocylindrowe silniki TSI w krótkim czasie stały się synonimem nowej generacji oszczędnych a jednocześnie sportowych silników Volkswagena. Najmniejszym z tych wielokrotnie wyróżnianych jednostek napędowych jest TSI o mocy 90 kW / 122 KM (przy 5.000 obr./min). W Scirocco silnik ten rozwija swój maksymalny moment obrotowy 200 Nm już przy 1.500 obr./min, czyli niewiele powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego, i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 200 km/h. Na klasyczny sprint od zera do 100 km/h Scirocco o mocy 122 KM potrzebuje 9,7 sekundy. Ze średnim zużyciem paliwa 6,1 benzyny bezołowiowej na 100 kilometrów jest on jednym z najoszczędniejszych samochodów sportowych w swojej klasie. Już ten silnik w dolnym zakresie prędkości obrotowych daje Scirocco zrywność, która sprawia, że małe drogi krajowe mogą stać się źródłem wielkiej przyjemności.

TSI o mocy 160 KM
: To najnowszy TSI: doładowywany turbosprężarką i kompresorem czterocylindrowy silnik o mocy 118 kW / 160 KM (przy 5.900 obr./min). Tak jak wszystkie TSI jest wyjątkowo oszczędny (średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km) i ma wysoki moment obrotowy (240 Nm przy zaledwie 1.750 obr./min). Scirocco z tym TSI przyspiesza do setki w 8.0 sekund i rozwija prędkość maksymalną 217 km/h. Opcjonalnie 160 KM TSI może być połączony z zamontowaną poprzecznie 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG).

TSI o mocy 200 KM: Najwyższym pod względem mocy jest silnik 147 kW / 200 KM (przy 6.000 obr./min). Także on ma turbosprężarkę oraz doskonałe wartości momentu obrotowego (280 Nm od 1.700 obr./min) i zużycia paliwa. Na 100 km spala tylko 7,7 litrów paliwa. Jednocześnie pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 232 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,2 sekundy. Podobnie jak w Golfie GTI z identyczną jednostką napędową, silnik ten w Scirocco może być połączony z nowoczesną 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

TDI o mocy 140 KM
: W momencie wprowadzenia na rynek europejski Scirocco będzie dostępny z czystym i dysponującym wysokim momentem obrotowym silnikiem 140 KM TDI (103 kW przy 4.200 obr./min). Ten nowoczesny diesel z Common-Rail pracuje wyjątkowo cicho.
Już od 1.750 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje Scirocco z tą jednostką napędową tylko 9,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Przy czym spala średnio zaledwie 5,4 litra na 100 km. Także do tego silnika Volkswagen oferuje na życzenie 6-biegową DSG.

Adaptacyjna regulacja zawieszenia: Nowa „adaptacyjna regulacja zawieszenia” idealnie nadaje się to samochodu sportowego, jakim jest nowy Scirocco. W systemie tym sterowane są bezpośrednio nie tylko charakterystyki amortyzatorów, lecz również dostrojenie elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego.

„Adaptacyjna regulacja zawieszenia” oferuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”, wybierane przyciskiem umieszczonym przed dźwignią zmiany biegów. Warto wspomnieć, że także w trybie „normal”, a zatem najczęściej używanym, system ten znacznie poprawia właściwości jezdne Scirocco. Amortyzowanie jest w sposób ciągły dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. Ponadto system reaguje na przyspieszenie, hamowanie i skręt kół. Dzięki „adaptacyjnej regulacji zawieszenia” rozwiązany został odwieczny konflikt między sportowym, a więc sztywnym a miękkim, komfortowym ustawieniem zawieszenia. Jest to odczuwalne jako wyraźnie lepszy komfort toczenia, zwłaszcza w trybie „normal”.

Program „sport” jest jakby stworzony do północnej pętli Nürburgring. Amortyzowanie w tym trybie jest znacznie twardsze, zmniejsza się wspomaganie i jednocześnie zwiększa bezpośredniość układu kierowniczego. Przeciwieństwem jest tryb „komfort”. Szczególnie na złych nawierzchniach i podczas wolnej jazdy zdecydowanie poprawia on komfort podróżowania.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 > »