X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw beetle 2011 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Beetle -> 2 (2011-dziś)

 



Silniki: Rekordowe wartości 40 mpg i 4.3 l/100km

Silnik wysokoprężny przeznaczony na rynek amerykański o mocy 140 KM. W kwestii silników postawiono na ekologię. W USA Beetle będzie teraz oferowany po raz pierwszy jako turbodiesel. Beetle 2.0 TDI (103 kW/140 KM) spełnia wszystkie amerykańskie normy dotyczące emisji spalin i przejeżdża 40 mpg w cyklu highway. W mieście jest to 29 mpg, w cyklu łączonym – 33 mpg. Zatem Beetle jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie. Tak duży zasięg Volkswagen osiąga nie tylko w wersji z 6-biegową skrzynią manualną, lecz także z mającą swoją premierę w Beetlu 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Silniki benzynowe przeznaczone na rynek amerykański o mocy 170 KM i 200 KM.
Poprawił się także zasięg 2,5-litrowego, pięciocylindrowego silnika benzynowego, który wzbudzał podziw już w poprzednim modelu. Wartości zużycia paliwa dla Beetla z manualną skrzynią biegów wynoszą 22 mpg (city), 31 mpg (highway) i 25 mpg (cykl łączony). Dla takiego samego silnika z 6-biegową przekładnią automatyczną wartości te wynoszą 22 mpg (city), 29 mpg (highway) i 25 mpg (cykl łączony) – odpowiada to zwiększeniu zasięgu nawet o 10 procent. Interesujący jest fakt, że nawet Beetle 2.0 TSI z silnikiem 147 kW/200 KM uzyskuje w trybie łączonym 25 mpg. Ten duży TSI jest dostępny opcjonalnie z 6-biegową DSG.

Silniki przeznaczone na pozostałe rynki o mocy 105 KM, 140 KM, 160 KM i 200 KM. Na rynkach takich jak Azja, Australia, Europa i Nowa Zelandia Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem. Wszystkie wersje jednostek napędowych – czterocylindrowe – zostały zastosowane w tym modelu po raz pierwszy. Dzięki przejściu na doładowywane silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne z Common Rail z bezpośrednim wtryskiem (TDI) wartości zużycia paliwa i emisji spalin znacznie zmniejszyły się w porównaniu z poprzednikiem. Trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem w Beetlu dysponują mocą 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne rozwijają moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM (TDI nie będą oferowane w Chinach). Wszystkie pięć silników może być połączonych opcjonalnie z przekładnią dwusprzęgłową.

Silniki o mocy 160 KM i 200 KM.
Nawet rozwijający prędkość 225 km/h i moc 200 KM Beetle 2.0 TSI z manualną przekładnią zużywa jedynie 7,4 l/100 km (emisja CO2: 173 g/km). Ekstremalnie oszczędny jest 1.4 TSI o mocy 160 KM z 7-biegową DSG: w Beetlu spala on zaledwie 5,9 l/100 km (139 g/km CO2). Wariant 1.4 TSI DSG (prędkość maksymalna 207 km/h) jest czarnym koniem w ofercie. Poprzednik o mocy 110 kW/150 KM w wersji ze skrzynią automatyczną zużywał 8,9 l/100 km – mimo 10 KM dodatkowej mocy zużycie zmniejszyło się o 3 l/100 km czyli o 34 procent.

Blokada mechanizmu różnicowego dla najmocniejszych wersji benzynowych. Aby siła dwóch najmocniejszych wersji Beetla była odpowiednio przenoszona na drogę także na szybko pokonywanych zakrętach, modele o mocy 160 KM (wersja europejska) i 200 KM (wersja światowa) zjeżdżają seryjnie z taśmy montażowej z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS. System ten jest rozszerzeniem znanych funkcji EDS. XDS podczas szybkiej jazdy na zakrętach poprawia prowadzenie i ustawia samochód w kierunku „neutralnym” zapobiegając aktywną ingerencją w hamulce, poślizgowi wewnętrznego, odciążonego na zakręcie koła i poprawiając w ten sposób trakcję.

Silniki o mocy 105 KM i 140 KM.Najoszczędniejszym modelem z silnikiem benzynowym jest rozwijający prędkość 180 km/h Beetle 1.2 TSI o mocy 105 KM z BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop i rekuperacja). W jego przypadku zużycie paliwa wynosi średnio 5,5 l/100 km (129 g/km CO2). Porównywalny poprzednik (75 kW/102 KM) zużywał 7,5 l/100 km. Oszczędność: 2 l/100 km, czyli 27 procent. Ekstremalnie ekologicznie pracuje także Beetle 1.6 TDI o mocy 105 KM. Zużywając 4,3 l/100 km (112 g/km CO2) ta wersja wysokoprężna w połączeniu z BlueMotion Technology jest najoszczędniejszym Beetlem, jaki kiedykolwiek został zbudowany. Nawet w przypadku i tak zawsze oszczędnych silników TDI redukcja spalania wynosi 20 procent. Nie wpłynęło to jednak negatywnie na prędkość - na autostradzie nowy Beetle 1.6 TDI z BlueMotion Technology może rozpędzić się do 180 km/h. Zatem także w tym przypadku oszczędność nie jest okupiona żadnym kompromisem. Dotyczy to w szczególności jeszcze bardziej dynamicznego TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 103 kW/140 KM. Silnik ten (320 Nm od 1.750 obr./min) pozwala na uzyskanie prędkości maksymalnej 198 km/h, zużywa przy tym średnio tylko 4,9 l/100 km (129 g/km CO2). Tak więc, także o najnowszym Beetlu, będzie można znów powiedzieć, że jedzie, jedzie, jedzie i jedzie…

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 > »