X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Seat Leon 2012 - dane techniczne, ceny, spalanie

Strona główna -> Seat -> Leon -> 3 (2012-dziś)

 



Bagażnik nowego SEAT-a Leon ma aż 380 litrów pojemność. Co za tym idzie jest większy niż w poprzednim modelu o około 40 litrów.

Opisując wnętrze, Alejanfro Mesonero-Romanos, szef zespołu projektantów SEAT-a, powiedział: „Postawiliśmy sobie za cel rozwój wnętrza, które dałoby wyrazisty, elegancki i komfortowy klimat. Jakość materiałów, precyzja ich montażu, wykończenie i dbałość o detale jest co najmniej tak dobra jak w segmencie powyżej”.

„Projekt deski rozdzielczej szanuje naszą nową wewnętrzną filozofię, z silną orientacją na kierowcę. To zwiększa ergonomię dodając projektowi atrakcyjnego, sportowego wyglądu. Całość została zaprojektowana tak by nowy Leon i jego kierowca tworzyli jedność”.

Nadwozie – lekkie i solidne. Nowy SEAT Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi – czynników, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednim Leonem całkowita waga spadła aż o 90kg.

Napęd – mocny i wydajny. SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu. W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22%.

Silnik 1,6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC – Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (cyklu mieszanym) co przekłada się na wydalanie 99 gramów CO2 na kilometr.

Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2,0 TDI zużywa teraz średnio zaledwie 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150KM) i 320 Nm momentu obrotowego, przez co jest silnym i zdecydowanym bodźcem dla nowego Leona.

SEAT będzie szybko rozwijać silniki line-up. Na początku 2013 roku ujrzymy nadejście nowych jednostek 1,2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz dopełniającej szczytu gamy benzynowej 1,8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa. Gama jednostek wysokoprężnych line-up zostanie wzbogacona o 1,6 TDI - 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI produkującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

« < 1 2 3 4 5 > »