W kwietniu 2001 roku elektronicznie sterowana, zautomatyzowana skrzynia mechaniczna Quikshift zastąpiła przekładnię automatyczną Twingomatic oraz Twingo Easy z automatycznym sprzęgłem. W 2002 roku gamę uzupełniono o wersję Dynamique. W latach 2003-2004 na rynkach UE pojawiło się kilka nowych, bogato wyposażonych odmian Oasis i Kiss Cool oraz Campus, Génération i Kenzo. Wiele z nich posiadało radioodtwarzacze CD z głośnikami, manualną lub automatyczną klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, odsuwany dach oraz dodatkowe przednie światła przeciwmgłowe. Zgodnie z zaleceniem Unii Europejskiej wszystkie nowe Renault, w tym również Twingo, od 1 stycznia 2004 roku posiadają seryjnie montowany system ABS.
W połowie pierwszej dekady nowego stulecia inżynierowie oraz styliści z centrum projektowo-badawczego Renault Technocentre RSAS w Guyancourt pracowali już nad drugą generacją modelu. Sprzedaż Twingo nadal utrzymywała się na wysokim poziomie. W 2006 roku Renault miało 26,8% udziału w rynku nowych samochodów osobowych we Francji. Roczna sprzedaż wszystkich modeli wynosiła niemal 705 tys. aut. Twingo stanowiło ponad 10% z nich. 28 czerwca 2007 roku fabrykę we Flins, noszącą imię Pierre’a Lefaucheux, opuścił ostatni z 2 478 648 egzemplarzy pierwszej generacji Renault Twingo. Kolumbijska SOFASA kontynuowała montaż do sierpnia 2012 roku. Na tamtejszy rynek przeznaczono ok. 6 tys. pojazdów. Warto dodać, że w latach 1998-2002 Twingo było montowane także przez firmę Nordex w Montevideo (Urugwaj) i eksportowane do kilku krajów Ameryki Południowej.
źródło: Renault