X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Twingo - dane techniczne, wymiary, historia

Strona główna -> Renault -> Twingo -> 1 (1993-2007)

 



Od lata 1991 roku przez kolejne kilkanaście miesięcy ponad 40 prototypów pokonało dystans 3 milionów kilometrów. Pojazdy przeszły mordercze próby we wszystkich warunkach klimatycznych i drogowych, od arktycznego mrozu północnej Finlandii aż po żar marokańskiej pustyni. Pomyślnie zakończył się również test zderzeniowy w Lardy. Mimo niewielkich gabarytów pojazd wykazał się większą sztywnością niż auta konkurencji z Europy i Japonii. W poniedziałek, 5 października 1992 roku podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu po raz pierwszy zaprezentowano Renault Twingo. Osobiście zademonstrował go nowy prezes zarządu Renault, Louis Schweitzer, pełniący tę funkcję w latach 1992-2005. Pojazd wzbudził ogromne zainteresowanie mediów oraz zwiedzających. W ciągu zaledwie kilku dni zebrano już 2240 zamówień.

Hale zakładu we Flins opuściła seria kilkuset wozów przedseryjnych. Seryjna produkcja we Flins oraz sprzedaż Renault Twingo rozpoczęła się w kwietniu 1993 roku. Wówczas segment A stanowił 10% rynku, po wprowadzeniu Twingo, w ciągu roku zwiększył się do 11,2%. Renault Twingo wzbudzało sympatię i wyróżniało się oryginalnym stylem. Awangardowa karoseria kryła tradycyjną, dobrze sprawdzoną już technikę. Początkowo model dostępny był wyłącznie z benzynowym silnikiem C3G o pojemności 1239 ccm i mocy 54 KM przy 5300 obr./min. Rozrząd był napędzany za pomocą łańcucha. Jednostka serii Cléon sprawdziła się już w wielu modelach, m.in. w Super 5. W Twingo zasilał ją jednopunktowy wtrysk paliwa Marelli Magnetti. Standardem była 5-biegowa skrzynia manualna. W przednim niezależnym zawieszeniu zastosowano kolumny resorujące McPhersona, z tyłu – belkę skrętną. Masa własna wynosiła 790 kg. Renault Twingo 1.2 rozwijało prędkość 151 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszało w ciągu 14 sekund. Średnie spalanie wynosiło ok. 6,8 l/100 km. Zbiornik paliwa mieścił 40 litrów. Wszystkie egzemplarze wyposażono w katalizator. Seryjnie pojazd wyposażono w opony o wymiarze 145/70SR13 na stalowych obręczach. Później ofertę wzbogacono o gamę obręczy z lekkich stopów oraz elektrycznie podnoszone szyby, klimatyzację i skórzaną tapicerkę.

Renault udowodniło, że klient segmentu A nie musi rezygnować z udogodnień dostępnych dotychczas wyłącznie w większych i droższych pojazdach. W listopadzie 1993 roku po drogach Europy jeździło już 100 tys. egzemplarzy Twingo. Uruchomiono również produkcję w Valladolid (Hiszpania). Pojazdy przeznaczone na rynki Ameryki Południowej pochodziły w kolumbijskiej wytwórni SOFASA w Envigado.

« < 1 2 3 4 > »