X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

renault espace 4 dane techniczne

Strona główna -> Renault -> Espace -> 4 (2002-2012)

 



Opracowany wspólnie z Nissanem, 24-zaworowy silnik benzynowy 3.5 V6(V4Y) łączy dużą moc na wysokich obrotach (240 KM / 177 kW przy 6 000 obr/min) z imponującym momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów : 85 % momentu obrotowego jest dostępne od 1 200 obr/min (maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm przy 3 600 obr/min). Dzięki przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 8,1 s oraz pokonaniu 1000 m ze startu zatrzymanego w 28,7 s, Nowy Espace potwierdza swój charakter doskonałego samochodu na dalekie trasy. W połączeniu z 5-przełożeniową skrzynią automatyczną z impulsowym sterowaniem, wersja ta osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.


4-cylindrowy silnik 2.0 16V turbo (F4Rt) może poszczycić się wyrównanym momentem obrotowym 270 Nm w szerokim zakresie obrotów od 2 000 obr/min, a jednocześnie zapewnia wysoką moc 170 KM (125 kW) przy 5 000 obr/min dzięki zastosowaniu turbosprężarki z podwójnym wlotem tzw. Twin Scroll. Wysoki jak na silnik turbo stopień sprężania (9.5/1) gwarantuje wysoką sprawność i niską emisję spalin. Uzyskane w ten sposób zwiększenie mocy pozwoliło na wydłużenie przełożeń skrzyni, a tym samym zmniejszenie zużycia paliwa.


Silnik 2.0 16V (F4R) rozwija moc 140 KM przy 5 500 obr/min i osiąga moment obrotowy 191 Nm od 3 750 obr/min. Jest wyposażony w rozrząd o zmiennych fazach z układem przestawnym wałka rozrządu, pozwalającym na zastosowanie dwóch różnych algorytmów : pierwszy jest wykorzystywany przy pracy na biegu jałowym lub w pośrednich zakresach obrotów przy częściowym obciążeniu lub na wysokich obrotach, aby zapewnić maksymalną moc, a drugi algorytm umożliwia większe zachodzenie na siebie otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych. Zapewnia to zwiększenie mocy o 5 do 10 Nm.


Zachowanie na drodze wprost zachęcające do podróży

Z myślą o zapewnieniu dynamicznego zachowania na drodze, dostowano przednie zawieszenie typu McPherson do konstrukcji pojazdu jednobryłowego. Już w wersjach pośrednich oferowane jest zmienne wspomaganie układu kierowniczego, które w połączeniu z dużą sztywnością poprzeczną przedniego zawieszenia zapewnia doskonałą stabilność Nowego Espace. Układ filtrowania drgań pozwala pogodzić większą elastyczność połączeń ze skutecznym tłumieniem drgań o niskiej częstotliwości, co gwarantuje komfort i cichą pracę, a jednocześnie zapewnia precyzyjne trzymanie się kierunku jazdy. Nowy Espace jest także wyposażony w chronione patentem rozwiązanie "Multi Layer Energy Absorber". Jest to wielowarstwowy materiał izolacyjny, który tłumi drgania generowane przez silnik zanim zostaną przeniesione na konstrukcję pojazdu.


Tylna oś samokorygująca z wahaczami wleczonymi wykonanymi ze stali o wysokim współczynniku sprężystości, z drążkiem Panharda jest bardzo kompaktową konstrukcją, co umożliwiło zaprojektowanie płaskiej, funkcjonalnej podłogi, a ponadto oferuje dobry kompromis między komfortem a zachowaniem na drodze. Zapewnia skuteczne tłumienie drgań pochodzących z układu jezdnego i wytrzymuje duże obciążenie, właściwe dla niektórych rodzajów eksploatacji. Ponadto w Nowym Espace zastosowano amortyzatory i resory o zmiennej regulacji w zależności od obciążenia i wysokości nadwozia.

« < 1 2 3 4 5 6 > »