X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

renault espace 4 dane techniczne

Strona główna -> Renault -> Espace -> 4 (2002-2012)

 



Doskonałe zawieszenie i jednostki napędowe
Nowy Espace proponuje szeroką ofertę silników wysokoprężnych i benzynowych: trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne Common Rail, 4 lub 6-cylindrowe, współpracujące z 6-biegową skrzynią mechaniczną albo 5 lub 6-przełożeniową skrzynią automatyczną ze sterowaniem impulsowym.


W ofercie Nowego Espace godnym podkreślenia jest silnik 2.0 dCi, będący chlubą marki. Opracowany w ramach wspólnego projektu Renault i Nissana, nowy silnik o pojemności 1995 cm3 (M9R) został wyposażony w najnowsze technologie dostępne na rynku diesli : wtryskiwacze piezoelektryczne, wspólną listwę wtrysku, w której generowane jest ciśnienie 1600 bar, turbo o zmiennej geometrii i najnowszej generacji komorę spalania. Rozwijający wysokie osiągi, cichy, oszczędny i "czysty" silnik 2.0 dCi cechuje się jedną z najwyższych sprawności w tej kategorii. Współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną. W Nowym Espace jest oferowany w obu wersjach z filtrem cząstek stałych. Silnik 2.0 dCi 150 (110 kW) rozwijający moment 340 Nm od 2 000 obr/min, plasuje Nowego Espace na najlepszym poziomie w segmencie, zapewniając rekordowo niskie zużycie paliwa wynoszące jedynie 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym. W wersji 173 KM (127 kW) osiągającej 360 Nm od 1 750 obr/min, rozpędza Nowego Espace od 0 do 100 km/h w niecałe 10 sekund. Jest niezwykle cichy i mało spala, a także cechuje się elastyczną pracą do poziomu 5 000 obr/min. Przyjazny dla środowiska Nowy Espace plasuje się na najlepszym poziomie w swojej kategorii, dzięki emisji CO2 nieprzekraczającej 200 g/km w cyklu mieszanym.


6-cylindrowy silnik wysokoprężny 3.0 dCi rozwija niezwykle wysoką moc 180 KM (133 kW) przy 4 400 obr/min (w niektórych krajach jest proponowana również wersja 165 KM / 120 kW) i o 50 Nm większy moment obrotowy od swego poprzednika, osiągający obecnie 400 Nm od 1 800 obr/min dzięki zmianom wprowadzonym w układzie wtrysku. Turbosprężarka wielołopatkowa o zmiennej geometrii zapewnia bardziej precyzyjną pracę w fazach przejściowych oraz optymalne napełnienie silnika w pełnym zakresie obrotów.


Silnik ten współpracuje z nową automatyczną skrzynią biegów Proactive ze sterowaniem impulsowym, wyposażoną w szósty bieg (SU4). Ta znana już na rynku europejskim skrzynia podnosi przyjemność prowadzenia samochodu napędzanego silnikiem V6 3.0 dCi i zapewnia dużą elastyczność pracy oraz stosunkowo niskie zużycie paliwa (9,4 l/100 km w cyklu mieszanym). Nowa skrzynia ułatwia również redukcję biegów przy mocnym hamowaniu i zapewnia utrzymanie przełożenia w przypadku gwałtownego zdjęcia nogi z pedału gazu. Tryb impulsowy pozwala kierowcy na samodzielny wybór przełożenia.


Podstawowa jednostka 1.9 dCi zapewnia moc 115 KM (85 kW) przy 4 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm do 2 000 obr/min. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym i zbiornikowi paliwa o pojemności 83 l, Nowy Espace 1.9 dCi zapewnia zasięg niemal 1 240 km. Silnik ten współpracuje z 6-biegową skrzynią.

« < 1 2 3 4 5 6 > »