X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 807 dane techniczne

Strona główna -> Peugeot -> 807

 



6 BIEGOWA SKRZYNIA AUTOMATYCZNA „ TIPTRONIC SYSTEM PORSCHE” – AM6. W odpowiedzi na rosnące wymagania dotyczące komfortu jazdy, w Peugeot 807 po raz pierwszy użyto sześcioprzekładniowej automatycznej skrzyni biegów typu AM6.

Ta nowa kombinacja silnika ze skrzynią biegów nie tylko wpływa na dynamikę ale również podwyższa komfort jazdy. Sześć przełożeń dodaje werwy przy starcie; poprzez skróceniu pierwszego przełożenia, pozwala na uzyskanie płynnego przyśpieszenia dzięki łagodnej zmianie biegów i wpływa na ogólną przyjemność wynikającą z optymalnego wykorzystania momentu obrotowego silnika.
Ostatnie przedłużone przełożenie optymalizuje zużycie paliwa jednocześnie redukując poziom hałasu. Zastosowanie takiej skrzyni pozwala na uzyskanie jeszcze wyższego momentu obrotowego tj. 400 Nm przy 1750 obr/min.

Skrzynia AM6 może działać w dwóch trybach: tradycyjnym, automatycznym dla spokojnej, dostosowującej się do kierowcy, bezstresowej jazdy oraz sekwencyjnym, dla jazdy bardziej aktywnej z wykorzystaniem „Tiptronic System Porche”.

Po raz pierwszy wykorzystana w Peugeot 607 w wersji benzynowej V6 HDi skrzynia ta była następnie modernizowana przez „Aisin AW” według zaleceń grupy PSA Peugeot Citroen.

Istota jej działania polega na wykorzystaniu dwóch łańcuchów epicykloidalnych, pojedynczego i podwójnego. System ten jest sterowany tylko przez 5 elementów ciernych ( sprzęgła lub hamulce ). W rezultacie, przez swoją kompaktowość oraz niższą wagę skrzynia AM6 jest porównywalna do czteroprzełożeniowej automatycznej skrzyni biegów.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, skrzynia zaopatrzona jest w funkcję „ Shift lock”, która w przypadku działającego silnika, uniemożliwia zmianę pozycji Parking bez jednoczesnego naciśnięcia na pedał hamulca. Podobnie, w przypadku otwarcia drzwi samochodu przy wyłączonym silniku i nieprzełożeniu lewarka w pozycję Parking, zostaje uruchomiony sygnał dźwiękowy.

Dane techniczne. Wykorzystanie w 807 silnika 2,2 l HDi FAP pozwala na osiągnięcie doskonałych przyśpieszeń, elastyczności przy niskich obrotach oraz maksymalnego komfortu prowadzenia.
W przypadku manualnej skrzyni biegów do pokonania 1000 m wystarczyło zaledwie 31,4s a w przypadku automatycznej skrzyni biegów w pozycji Drive niespełna 32,1 s. Przyśpieszenie między 80 i 120 km/h następuje w 9,6 s na 5 biegu , a nawet w 7,7 s w wersji z automatyczną skrzynia biegów AM6. Maksymalna prędkość 200 km/h jest osiągana na ostatnim biegu ( w przypadku automatycznej skrzyni biegów maksymalna prędkość wynosi 197 km/h ). Technologia tego silnika oraz jej wpływ na osiągnięcia momentu obrotowego ograniczają zużycie paliwa oraz emisję CO2 (w cyklu mieszanym przy skrzyni manualnej 7.2l/100 i 191 g/km oraz 8,2l i 218 g/km przy skrzyni automatycznej AM6 ). Umiarkowane zużycie paliwa oraz 80 litrowy zbiornik są dużą zaletą modelu 807.

« < 1 2 3 4 5 6 > »