X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 807 dane techniczne

Strona główna -> Peugeot -> 807

 



Common Rail trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów. System spalania ECCS jest powiązany z systemem wtrysku typu Common Rail firmy Bosh trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów ( dla 1350 barów w przypadku systemu pierwszej generacji). To zwiększone ciśnienie wtrysku powiązane z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, z głowicą o 7 otworach 135 um, umożliwia zwiększenie liczby wtrysków ( aż do 6 cykli ). Wiąże się to z dużą dokładnością rozpylania oleju napędowego. Spalanie jest wówczas bardziej złożone i jednolite z zastosowaniem zoptymalizowanej mieszanki powietrza i oleju napędowego, co ogranicza szkodliwe emisje u źródła.

Środowisko. Nowy 2,2 l HDi FAP, wykorzystany w pojeździe jednobryłowym wysokiej klasy jakim jest 807, jest przykładem silnika respektującego w najwyższym stopniu środowisko naturalne.
Po pierwsze, dzięki samej idei silnika diesla, który pozwala osiągnąć świetne parametry termodynamiczne oraz system wtrysku HDi, który podnosi jeszcze jego wydajność.
Dzięki zwiększonemu ciśnieniu wtrysku dochodzi do dokładnego rozpylenia oleju napędowego w komorze, co prowadzi do bardziej złożonego i jednolitego spalania i zredukowania szkodliwych emisji gazów spalinowych. Dodatkowo działanie 2 turbosprężarek oraz systemu recyrkulacji emitowanych gazów aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska. Ujmując rzecz bardziej konkretnie, wykorzystanie nowej komory spalania, której ciśnienie osiąga 1800 barów redukuje o 30 % emisję szkodliwych gazów w stosunku do silnika 2,2 l HDi wcześniejszej generacji. Jest to z pewnością związane z zastosowaniem 3 generacji filtra cząstek stałych występującego pod nazwą „octosquare”, pozwalającego na wydłużenie okresu serwisowania do 180 000 km. Dzięki zastosowaniu specjalnej domieszki Eolys oraz dodatkowego systemu wspomagania filtracji zasadniczo zmniejszono emisję cząstek sadzy.

Akustyka i wibracje. Podwójne ściany bloku cylindrów opatentowane przez producenta w znaczący sposób poprawiają właściwości akustyczne silnika.
Dwa przeciwnie obracające się wałki wyrównoważajace, dodatkowe tłumienie w mocowaniu silnika i zoptymalizowane dwumasowe koło zamachowe silnika pomagają w jeszcze większym stopniu zredukować wibracje. Ponadto, sterowana przez silnik przepustnica jest również kontrolowana w momencie kiedy pojazd się zatrzymuje, aby uniknąć wibracji silnika w tej fazie.

Utrzymanie. Bardzo pojemny zbiornik olejowy pozwala na zmianę oleju co 30 000 km. W tym duchu, pasek rozrządu oraz akcesoria silnika są tak skonstruowane aby uniknąć zabiegów konserwujących podczas użytkowania samochodu.

6 BIEGOWA SKRZYNIA MECHANICZNA – ML6C. W Peugeot 807, silnik HDi FAP jest sprzężony z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów typu ML6C, w której lewarek jest usytuowany w bardzo wygodnej, wysokiej pozycji.

« < 1 2 3 4 5 6 > »