X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 807 dane techniczne

Strona główna -> Peugeot -> 807

 



Nowy silnik 2,2 l HDi FAP jest wynikiem 4 fazy współpracy między PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company i kompletuje gamę HDi rozwijaną od momentu podpisania układu o współpracy w 1998.
Ten 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2179 cm3 zaopatrzony jest w 16 zaworową głowicę i podwójny wałek rozrządu. Osiąga on max moc 125 kW przy 4000 obr./min przy max momencie obrotowym 370 Nm i 1500 obr/min w przypadku skrzyni mechanicznej i nawet do 400 Nm przy 1750 obr/min w przypadku sześciobiegowej skrzyni automatycznej „Tiptronic System Porsche”.

Moment obrotowy oraz reakcja silnika przy niskich obrotach został szczególnie dopracowana, gdyż przy 1000 obr/min silnik rozwija już 200 Nm momentu obrotowego a 280 Nm przy 1250 obr/min. Ponadto, silnik ma bardzo szeroki zakres obrotów, który, niezależnie, od tego na jakim biegu jedziemy powoduje przyśpieszenie auta osiagając więcej niż 350 Nm przy 3000 obr/min.
Komora sprężania nowego typu Common Rail trzeciej generacji wytrzymująca ciśnienie 1800 barów oraz podwójne turbosprężarki włączające się równolegle, są głównymi technologicznymi innowacjami tego silnika.


Reasumując, wszystkie rozwiązania mechaniczne dodają 807 dynamiki oraz poprawiają komfort jazdy przy zastosowaniu sześciobiegowej skrzyni biegów, ręcznej bądź automatycznej.

Innowacje techniczne. Zastosowanie 2 turbosprężarek jest światową premierą w silnikach 4- cylindrowych. System opatentowany przez Honeywell Turbo Technology składa się 2 identycznych turbosprężarek o zmniejszonej wielkości. Przy niskich obrotach, jedna turbosprężarka zapewnia elastyczność silnika. Później wspomaga ją druga, która włącza się równolegle między 2600 a 3200 obr/min zależnie od żądanego obciążenia oraz warunków atmosferycznych. Nad wszystkim sprawuje kontrolę komputer silnika. Ponadto, słaba inercja turbosprężarek, którą zawdzięczają swoim małym rozmiarom, redukuje ich czas odpowiedzi podczas uruchamiania.
Te innowacje techniczne pozwalają osiągnąć większą przyjemność z jazdy a w szczególności większą elastyczność obrotową. Tym samym, użytkownik może jechać przy niskich obrotach redukując zużycie paliwa.

Komora spalania ECCS (Extreme Conventional Combustion System). Komora spalania charakteryzuje się zredukowanym stopniem sprężania (16,6) oraz większą średnicą, która przyczynia się do ograniczenia proporcji paliwa w kontakcie ze ściankami co zmniejsza ilość nieprzepalonego paliwa. Efekt ten otrzymano za pomocą specjalnie skonstruowanego tłoka wykonanego z aluminium o dużej wytrzymałości mechanicznej i termicznej. Geometria ta umożliwia również znaczne zmniejszenie krążenia powietrza w komorze spalania (SWIRL), co ogranicza straty ciepła na ściankach. Zmiany te wpływają na mieszankę powietrza z paliwem, co poprawia znacznie wydajność silnika oraz przyczynia się do bardziej cichego spalania.

« < 1 2 3 4 5 6 > »