X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel meriva, dane techniczne, osiągi, spalanie

Strona główna -> Opel -> Meriva

 

Opel Meriva

Po sukcesie modelu Zafira Opel zdecydował się na wprowadzenie kolejnego minivana tym razem bazującego na płycie podłogowej Opla Corsy.

Prezentując pierwszą generację modelu Meriva w roku 2003, firma Opel stworzyła nowy segment rynku – małe, przystępne cenowo samochody o jednobryłowym nadwoziu. Dzięki FlexSpace – uniwersalnemu systemowi tylnych foteli, wysokiej pozycji siedzenia i przestronnej kabinie, Meriva była liderem w swoim segmencie zarówno w zakresie sprzedaży (ponad milion samochodów sprzedanych), jak i jakości.

Meriva uzyskała najniższe wyniki w testach wadliwości spośród 113 różnych modeli, które w roku 2007 zbadała niemiecka organizacja TÜV.

Druga generacja modelu Meriva nie spoczęła jednak na laurach, lecz prezentuje nowe, odważne przesłanie. Zaprojektowana i przygotowana w Rüsselsheim Meriva, łączy w sobie nową koncepcję wizualną marki Opel z dynamiczną i elegancką, a przy tym niewielką konstrukcją jednobryłową. Ponadto Meriva wyznacza zupełnie nowy poziom funkcjonalności, ergonomii i stylu, zachowując jednocześnie przystępną cenę i wszechstronność wnętrza.

Meriva wprowadza nowy system FlexDoors, czyli innowacyjne drzwi zawieszone na tylnych zawiasach. FlexDoors oferuje ułatwiony dostęp do kabiny. Jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów, takich jak Meriva, w których tylne fotele są często używane. To pierwszy taki model produkowany na skalę masową. Opcjonalne tylne mocowanie do rowerów typu FlexFix to znaczące ułatwienie, które jednocześnie dobrze wygląda z tyłu samochodu.

Wnętrze pojazdu charakteryzuje się przełomowymi zmianami, począwszy od eleganckiego stylu, przez innowacyjną uniwersalność, aż do najlepszej w swojej klasie wygody. Wnętrze kabiny oferuje podróżnym tylne fotele w ulepszonym systemie FlexSpace, jeszcze więcej miejsca dzięki rewolucyjnemu rozwiązaniu FlexRail z wielofunkcyjnym schowkiem w konsoli środkowej, przednie fotele z największym w tym segmencie zakresem regulacji, a także opcjonalne przednie fotele zaprojektowane i zatwierdzone przez specjalistów specjalnie z myślą o komforcie pleców.

Tak ergonomiczne wnętrze przekonało niemieckie stowarzyszenie niezależnych lekarzy i fizjoterapeutów zajmujących się problemami z plecami, które potwierdziło, że wyposażenie Merivy sprzyja zdrowiu pleców. Stowarzyszenie „Akcja na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken) nadało Merivie swoją pieczęć aprobaty, nagradzając system drzwi na tylnych zawiasach FlexDoors, system tylnych foteli FlexSpace, opcjonalne wszechstronnie regulowane fotele przednie oraz mocowanie dla rowerów FlexFix.
To pierwszy samochód, w którym znalazło się tak dużo rozwiązań rekomendowanych przez specjalistów ochrony zdrowia.

System FlexDoors – przełomowa dostępność kabiny

Meriva otwiera nowe możliwości dostępu do tylnych foteli dzięki unikalnemu rozwiązaniu – drzwiach mocowanych na tylnych zawiasach. System FlexDoors to pełnowymiarowe drzwi tylne, które otwierają się niezależnie od drzwi przednich oddzielonych bezpiecznym i solidnym słupkiem środkowym, który dodatkowo polepsza sztywność nadwozia i zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego.

System FlexDoors sprawia, że wchodzenie i wychodzenie z samochodu nie wymaga od pasażerów przyjmowania niewygodnej pozycji nawet w miejscach o ograniczonej przestrzeni ruchu. Optymalny dostęp do wnętrza zapewnia szeroki kąt otwarcia drzwi FlexDoors – nawet 84 stopnie w porównaniu do 67 stopni w przypadku tradycyjnych drzwi. Dodatkowo na słupku środkowym dostępne są trwałe i wygodne uchwyty, z których pasażerowie mogą korzystać w sposób intuicyjny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mogą otwierać drzwi pod tym samym, szerokim kątem, a także w czterech różnych pozycjach otwarcia.

System FlexDoors jest szczególnie wygodny dla rodziców, którzy często nachylają się do środka kabiny w celu zamocowania fotelika dla dzieci lub pomocy w zapięciu pasów. Dodatkowo po jednoczesnym otwarciu przednich i tylnych drzwi utworzona zostaje strefa bezpieczeństwa: tylne drzwi nie stanowią już bariery oddzielającej dziecko od rodzica. Dzięki temu rodzice mogą zachować lepszą kontrolę nad dziećmi, np. w sytuacji wysiadania z pojazdu. Taki układ drzwi jest także dużo wygodniejszy dla kierowcy lub pasażera z przodu, który musi otworzyć tylne drzwi, aby schować na tylnym fotelu płaszcz, torbę lub parasolkę.

Wygląd drzwi FlexDoors nadaje samochodowi wyjątkowy styl. Wysiadanie i wsiadanie do pojazdu jest nie tylko bardziej naturalne, ale także wygląda ciekawie i elegancko.

System FlexDoors to prawdziwie innowacyjne rozwiązanie, nad którym prace trwały od roku 2005 ze szczególnym uwzględnieniem wysokiej jakości, funkcjonalności, ergonomii i bezpieczeństwa. Inżynierowie firmy Opel zaprojektowali między innymi zaawansowany, mechatroniczny i opatentowany system automatycznego blokowania drzwi, który zapewnia stały poziom bezpieczeństwa pasażerów zawsze, gdy samochód znajduje się w ruchu.

 

źródło: General Motors

Zwiń

Pozostałe modele