Opel przewiduje, że ponad 80% klientów decydujących się na zakup Opla ADAM będą stanowić klienci prywatni, z czego ponad połowa kupi pojazd marki Opel po raz pierwszy. ADAM doskonale sprawdzi się jednak również jako pojazd dla firm i biznesu. Zgodnie z przewidywaniami firmy około 20% samochodów zostanie sprzedanych dla flot i do sektora komercyjnego. Ogólnie mówiąc, ADAM powinien przyciągnąć młodych wiekiem i duchem klientów obu płci, mających swój własny styl, poszukujących samochodu, który odzwierciedlałby ich wyjątkową osobowość. ADAM to idealna propozycja dla klientów przywiązujących dużą wagę do mody i indywidualności, którzy nie chcą po prostu naśladować trendów, ale są gotowi aktywnie uczestniczyć w ich tworzeniu.
Eksperci przewidują że ten modny pod-segment pojazdów dostosowanych do profilu klienta, w którym ADAM jest nowym graczem, będzie systematycznie wzrastał w następnych latach. Od 2000 r. sprzedaż stylowych samochodów w segmencie A (około 3,7 metra długości) wzrosła o blisko 30%, natomiast w bardziej luksusowym segmencie B (około 4 metrów długości) — o ponad 110%. W 2011 r. w całej Europie zarejestrowano blisko 630 000 modnych, małych samochodów w porównaniu z 450 000 w roku 2008. Teraz Opel zamierza podbić ten rosnący rynek modelem ADAM. Szczególnie wysokie zapotrzebowanie na małe samochody występuje obecnie we Włoszech i możliwe, że właśnie ten kraj stanie się największym rynkiem dla modnego niewielkiego modelu ADAM. Inne główne rynki dla nowego samochodu Opla to: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Holandia.
Made in Germany: z Eisenach na europejskie drogi. Zamówienia na Opla ADAMa będzie można składać w Polsce od lutego 2013 roku, a do salonów pojazd trafi w kwietniu roku 2013. Co ważne, ADAM został nie tylko zaprojektowany w Niemczech ( w Międzynarodowym Centrum Technologiczno-Rozwojowym w Rüsselsheim), ale będzie również produkowany w tym kraju. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się wyprodukować mały samochód w Niemczech. Produkcja stała się możliwa dzięki wysokiej wydajności fabryki w Eisenach, której wyposażenie jest nieustannie udoskonalane, tak aby cały czas spełniała najwyższe standardy. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w rozpoczęcie produkcji modelu ADAM, z czego ponad 120 milionów przeznaczono na modernizację samej fabryki. W ramach tego projektu zostały stworzone nowe budynki oraz zakupiono najnowocześniejsze maszyny i sprzęt. Już niedługo obok Opla Corsa z linii montażowej niemieckiej fabryki w Eisenach zaczną zjeżdżać również nowe modele ADAM.
źródło: General Motors