Gama silników Primastara została uaktualniona przez dodanie jednego benzynowego i trzech wysokoprężnych jednostek, wszystkie skonstruowane w partnerstwie z Renault. Najnowszym produktem jest 2-litrowy wysokoprężny dCi z turbodoładowaniem, odstępny w dwóch wersjach mocy. Oba silniki, osiągające odpowiednio moc 90 KM i 115 KM (66 kW i 84 kW), w pełni spełniają wymogi normy Euro 4.
Poza większą mocą, moment obrotowy również uległ poprawie: wersja 90 KM osiąga moment obrotowy w wysokości 240 Nm, gdy tymczasem wersja 115 KM – 290 Nm.
Trzecim oferowanym silnikiem wysokoprężnym jest 2,5-litrowy dCi, osiągający moc 150 KM (107 kW) oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1500 obr./min. Silnik zawiera filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnia wymogi normy Euro 4.
Dostępny jest już również silnik benzynowy, zgodny z Euro 4. Ta 2-litrowa, 16-zaworowa jednostka wywodzi się od silnika, który można odnaleźć w wielu samochodach osobowych Renault i osiąga 120 KM (88 kW) oraz 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Silniki te są dostosowane do nowej sześciobiegowej skrzyni biegów. Nowa skrzynia biegów dostępna jest zarówno w wersji manualnej, jak i, w przypadku opcji z dieslem 150 KM, w formie pół-automatycznej.
Wewnątrz deska rozdzielcza zawiera nowe instrumenty, znajdują się tam też różnorodne kolorowe akcenty dla zróżnicowanie modeli. Minibus, na przykład, sprawia nieodparte wrażenie samochodu osobowego dzięki ciemnym dywanikom w nowym kształcie oraz panelom i przełącznikom w kolorze chromu w miejsce prostych, czarnych przełączników i paneli w vanie.
Dla większego komfortu dodane zostały również inne elementy, które tradycyjnie można odnaleźć w samochodach osobowych. Wśród tych nowych opcji wymienić można inteligentne wycieraczki, same dostosowujące prędkość działania do siły deszczu, elektryczne szyby, automatyczne reflektory i funkcja „friendly lighting” pozwalająca oświetlić drogę do domu od zaparkowanego samochodu.
Najistotniejszą, umieszczoną w Interstarze 2007, zmianą, jest nowa gama silników bazujących na opracowanym we współpracy z Renault 2,5-litrowym dCi, który służy również do napędu Primastara. W przypadku Interstara dostępny jest on w trzech wariantach mocy silnika, dla zapewniania szerokiej gamy możliwości przy niskich kosztach eksploatacji.
Oparte w dużym stopniu na wykorzystywanym uprzednio 2,5-litrowym dCi, silniki nowego Interstara zostały opracowane na nowo, dla zapewnienia zgodności z normami emisji spalin i cząstek stałych Euro 4.
Wielkości określające moc i moment obrotowy dla wersji otwierającej gamę pozostają w wysokości 100 KM i 260 Nm, ale w wersji 120 KM moment obrotowy uległ poprawie i wynosi 300 Nm. Filtr cząstek stałych będzie dostępny jako opcja w modelach 120 KM po wprowadzeniu ich do sprzedaży.
Moc w najlepszym modelu osiąga od 136 KM do 150 KM, choć moment obrotowy nadal wynosi 320 Nm, filtr cząstek stałych oferowany jest w standardzie.
źródło: Nissan