Nadwozie i wzornictwo. W celu realizacji ambitnych założeń projektu dotyczących stabilności przy dużych prędkościach, komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa Nissan zastosował szereg materiałów i zaawansowanych metod montażu przy produkcji GT-R.
Liczne elementy wykonane są z lekkich materiałów. Maska silnika, pokrywa bagażnika oraz zewnętrzne poszycia drzwi są aluminiowe. Włókno węglowe wykorzystano w konstrukcji przedniej części nadwozia. Wykonano z niego między innymi podparcie chłodnicy, przód komory silnika i poszycie tylnego dyfuzora. Dolna osłona komory silnika ze specjalnego włókna szklanego pomogła w uzyskaniu niemal płaskiego podwozia, które korzystnie wpływa na własności aerodynamiczne auta. Wewnętrzna konstrukcja drzwi została wykonana z odlewów aluminiowych, które zapewniają doskonałą ochronę przed skutkami uderzenia w bok pojazdu.
Lekkie i bardzo wytrzymałe odlewy aluminiowe znalazły zastosowanie także w obudowach kolumn przedniego zawieszenia. Nowością w GT-R na 2011 rok jest sztywna i lekka rozpórka kielichów. Rozpórka wykonana z karbonowego kompozytu połączonego z aluminiową kratownicą jest zainstalowana w przegrodzie komory silnika. Połączenie kolumn zawieszenia poprawia reakcje nadwozia na zmiany kierunku jazdy.
W desce rozdzielczej od strony pasażera zainstalowano dodatkowy profil. Ten element także zwiększa sztywność nadwozia i zwiększa precyzję reakcji na operowanie kierownicą.
Sylwetka i aerodynamika. Muskularny, sprawiający wrażenie przyklejonego do nawierzchni i szeroki GT-R wyróżnia się zdecydowaną sylwetką, w której można dostrzec wpływ typowo japońskiej stylizacji i nawiązania do pojazdów z gier komputerowych.
Dobra aerodynamika była oczywiście jednym z zasadniczych wymogów przy projektowaniu takiego samochodu, a dzięki zmianom wprowadzonym w modelu na 2011 rok współczynnik oporu powietrza zredukowano do niewiarygodnych 0,26. Przeprojektowano przedni zderzak dodając podwójne żebrowanie, które zwiększa siłę dociskającą o około 10 procent. Nowy kształt zderzaka zmniejsza też opory powietrza w komorze silnika i poprawia przepływ powietrza przez otwory wentylacyjne chłodzące przednie hamulce. Z obu stron zderzaka umieszczono emitujące intensywne białe światło diodowe reflektory do jazdy dziennej z powiększonymi odbłyśnikami.
Nowo zaprojektowany tylny zderzak ma niżej położony środek ciężkości i mocno zarysowaną i przedłużoną dolną część. Przedłużenie tylnego dyfuzora zaowocowało poprawą skuteczności chłodzenia podwozia i zmniejszeniem oporów powietrza.