X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nissan gt-r dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Nissan -> GT-R

 



Nadwozie i wzornictwo. W celu realizacji ambitnych założeń projektu dotyczących stabilności przy dużych prędkościach, komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa Nissan zastosował szereg materiałów i zaawansowanych metod montażu przy produkcji GT-R.

Liczne elementy wykonane są z lekkich materiałów. Maska silnika, pokrywa bagażnika oraz zewnętrzne poszycia drzwi są aluminiowe. Włókno węglowe wykorzystano w konstrukcji przedniej części nadwozia. Wykonano z niego między innymi podparcie chłodnicy, przód komory silnika i poszycie tylnego dyfuzora. Dolna osłona komory silnika ze specjalnego włókna szklanego pomogła w uzyskaniu niemal płaskiego podwozia, które korzystnie wpływa na własności aerodynamiczne auta. Wewnętrzna konstrukcja drzwi została wykonana z odlewów aluminiowych, które zapewniają doskonałą ochronę przed skutkami uderzenia w bok pojazdu.

Lekkie i bardzo wytrzymałe odlewy aluminiowe znalazły zastosowanie także w obudowach kolumn przedniego zawieszenia. Nowością w GT-R na 2011 rok jest sztywna i lekka rozpórka kielichów. Rozpórka wykonana z karbonowego kompozytu połączonego z aluminiową kratownicą jest zainstalowana w przegrodzie komory silnika. Połączenie kolumn zawieszenia poprawia reakcje nadwozia na zmiany kierunku jazdy.

W desce rozdzielczej od strony pasażera zainstalowano dodatkowy profil. Ten element także zwiększa sztywność nadwozia i zwiększa precyzję reakcji na operowanie kierownicą.

Sylwetka i aerodynamika. Muskularny, sprawiający wrażenie przyklejonego do nawierzchni i szeroki GT-R wyróżnia się zdecydowaną sylwetką, w której można dostrzec wpływ typowo japońskiej stylizacji i nawiązania do pojazdów z gier komputerowych.

Dobra aerodynamika była oczywiście jednym z zasadniczych wymogów przy projektowaniu takiego samochodu, a dzięki zmianom wprowadzonym w modelu na 2011 rok współczynnik oporu powietrza zredukowano do niewiarygodnych 0,26. Przeprojektowano przedni zderzak dodając podwójne żebrowanie, które zwiększa siłę dociskającą o około 10 procent. Nowy kształt zderzaka zmniejsza też opory powietrza w komorze silnika i poprawia przepływ powietrza przez otwory wentylacyjne chłodzące przednie hamulce. Z obu stron zderzaka umieszczono emitujące intensywne białe światło diodowe reflektory do jazdy dziennej z powiększonymi odbłyśnikami.

Nowo zaprojektowany tylny zderzak ma niżej położony środek ciężkości i mocno zarysowaną i przedłużoną dolną część. Przedłużenie tylnego dyfuzora zaowocowało poprawą skuteczności chłodzenia podwozia i zmniejszeniem oporów powietrza.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »