X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz Vito - dane techniczne, ładowność, silniki

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Vito -> W639 (2003-dziś)

 



Samochód dostawczy z całkowicie nowo zestrojonym zawieszeniem hightech. Oś przednia w Vito, tak jak do tej pory, bazuje na niezależnym zawieszeniu kół z kolumnami zawieszenia. Jednak inżynierowie Mercedesa całkowicie przeprojektowali detale: sprężyny i talerzyki sprężyn, łożyska oporowe i gniazda kolumn zawieszenia, wahacze poprzeczne, łącznie z ich zawieszeniami, stabilizator w postaci belki skrętnej i jego ułożyskowanie – to są wszystko nowe elementy. Zmienione ustawienie osi zapewnia precyzyjniejsze reakcje na ruchy kierownicy, i tak znakomite z uwagi na nową, ulepszoną charakterystykę przekładni kierowniczej. Również w przypadku napędzanej osi tylnej zachowano sprawdzoną konstrukcję podstawową z niezależnym zawieszeniem kół na wahaczach skośnych: projektanci zastosowali jednak całkowicie nowe zestrojenie resorów, dodatkowych resorów i amortyzatorów, zmieniając też ułożyskowanie tych ostatnich. Nowością jest szczególnie komfortowe ułożyskowanie wahaczy, zapewniające rozdzielenie absorpcji sił wzdłużnych i poprzecznych, oddziałujących na przednią oś. Całkowicie nową konstrukcją jest też pełniąca funkcję stabilizatora belka skrętna, łącznie z elementami łożyskującymi. Oś tylna jest zróżnicowana w zależności od modelu, określającego różne warunki eksploatacji i odpowiednio różne wymagania: w furgonie i wersji osobowo-towarowej dobrano charakterystykę pod kątem maksymalnej wytrzymałości, zapewniającej dużą ładowność, natomiast w osobowym Vito zawieszenie jest ukierunkowane na komfort podróżujących samochodem pasażerów.


Niezwykle stabilne, komfortowe i bezpieczne reakcje podczas jazdy. W efekcie wszystkie wersje Vito prowadzi się bardzo precyzyjnie i bezpiecznie, a reakcje samochodu są łatwe do przewidzenia. Pod względem komfortu, bezpieczeństwa, stabilności toru jazdy i niskiej emisji hałasu Vito osiąga najwyższe wskaźniki, co w niczym nie ogranicza przyjemności z jazdy. Dalsze podwyższenie tych parametrów jest możliwe tylko poprzez fabrycznie dostępne zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją poziomu na osi tylnej.


Wyraźny wzrost ładowności, zależnie od wersji. Rzemieślnicy, kurierzy czy przedstawiciele innych branż nie muszą się szczególnie martwić masą ładunku przy załadowywaniu Mercedesa Vito: projektanci po części znacznie zwiększyli dopuszczalną masę całkowitą, co zaowocowało wyraźnie odczuwalnym wzrostem ładowności. Dopuszczalna masa całkowita wynosi teraz seryjnie 2,80 t (do tej pory 2,77 t), a po wprowadzeniu nowej generacji we wszystkich wersjach dostępny jest wariant 3,05 t. W zależności od modelu ładowność wzrosła w związku z tym aż o 100 kg. Topowym modelem pozostaje Vito z dop. masą całkowitą 3,2 t. Komfort i bezpieczeństwo również w typowo użytkowych wersjach mogą być piękne: Vito może opcjonalnie jeździć na 17-calowych, pięcioszprychowych obręczach z lekkich stopów z ogumieniem 225/55 R 17.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »