X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz Vito - dane techniczne, ładowność, silniki

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Vito -> W639 (2003-dziś)

 



Doładowanie w obu klasach mocy zapewnia turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny, charakteryzująca się dużą sprawnością i szybkimi reakcjami na wciskanie pedału gazu. Maksymalny moment obrotowy jest generowany już przy bardzo niskiej prędkości obrotowej i utrzymywany w szerokim zakresie – kolejna zaleta przy użytkowym wykorzystywaniu samochodu, wymagającym dużej siły pociągowej. Dzięki połączeniu nominalnej prędkości obrotowej 3800 obr/min z niezwykłą elastycznością czterocylindrowy silnik w pełni objawia swe użytkowe walory przy obrotach w zakresie od ok. 1000 do 4000 – żaden inny Diesel w tej klasie nie oferuje takich parametrów.


Maksymalna kultura pracy dzięki wałkom wyrównoważającym we wszystkich wersjach. Kierowcy dostawczych Mercedesów nie muszą rezygnować z komfortu: układ wtryskowy w technologii Common-Rail, kuty wał korbowy z pięciopunktowym podparciem minimalizującym wibracje oraz umieszczony z tyłu silnika napęd wałków rozrządu są czynnikami decydującymi o zaskakująco dużej kulturze pracy jednostki napędowej. We wszystkich silnikach czterocylindrowych zastosowano ponadto mechanizm wyrównoważający Lanchestera: dwa obracające się w przeciwnych kierunkach wałki pod skrzynią korbową, napędzane kołami zębatymi. Daimler jako jedyny producent stosuje wałki wyrównoważające we wszystkich silnikach czterocylindrowych, montowanych w samochodach dostawczych tego segmentu – marka Mercedes-Benz to pierwsza klasa również w branży transportowej. Wyłącznie w Mercedesach: oszczędne podzespoły dzięki regulowanej według potrzeb pracy Podczas prac rozwojowych konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę na optymalizację pracy dodatkowych zespołów. Zastosowano regulowaną, łopatkową pompę olejową, przełączaną przez elektryczny obwód: w efekcie pompa samoczynnie dostosowuje objętość przepływu do aktualnych potrzeb. Analogiczna zasada dotyczy pompy paliwowej, dzięki czemu oba podzespoły pobierają jedynie niezbędną moc, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa. Również pompa wodna jest włączana tylko w razie potrzeby, co jest kolejnym świadectwem dążenia do zapewnienia oszczędnej eksploatacji. To samo dotyczy funkcji zarządzania akumulatorem: alternator ładuje go tylko w razie potrzeby.


Perfekcyjne dostosowanie: 6-biegowa manualna skrzynia biegów ECO Gear. Za przeniesienie napędu we wszystkich Vito z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi odpowiada nowa skrzynia biegów: seryjnie montowana, sześciobiegowa manualna przekładnia ECO Gear. Jest to konstrukcja wydatnie przyczyniająca się do ograniczenia zużycia paliwa i wzrostu dynamiki Vito CDI. Cechą wyróżniającą jest szczególnie duża rozpiętość przełożeń z krótkim (i = 5,076) pierwszym biegiem i długim (i = 0,675) szóstym biegiem, umożliwiającym jazdę na niskich obrotach. Zastosowane rozwiązanie konstrukcyjne uwzględnia wszystkie typowe sytuacje podczas jazdy, od ruszania pod górę z pełnym obciążeniem i załadowaną przyczepą, po długodystansowe jazdy ze stałą prędkością na autostradach. Podstawowym założeniem jest znaczne ograniczenie prędkości obrotowej w celu uzyskania niskiego zużycia paliwa i odpowiednio małej emisji spalin, a dodatkowym efektem – wyczuwalny wzrost komfortu jazdy. Alternatywą jest bardzo komfortowa i sprawdzona w milionach egzemplarzy pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. W modelach Vito 122 CDI i Vito 126 automatyczna przekładnia jest montowana seryjnie.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »