X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz Vito - dane techniczne, ładowność, silniki

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Vito -> W639 (2003-dziś)

 



Vito 113 CDI (zależnie od wersji)*. moc 100 kW (136 KM) przy 3800 obr/min, maks. moment obrotowy 310 Nm przy 1400-2600 obr/min, zużycie paliwa wg NEFZ 7,4 l/100 km, (Vito 113 CDI BlueEFFICIENCY 6,9 l/100km), emisja CO2 195 g/km (BlueEFFICIENCY 182 g/km), prędkość maksymalna 176 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 13,4 sek., dynamika 60-100 km/h na 5. biegu, wzgl. 80-120 km/h na 6. biegu: 12,5/18,2 sek.

Vito 116 CDI (zależnie od wersji)*. moc 120 kW (163 KM) przy 3800 obr/min, maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1600-2400 obr/min, zużycie paliwa wg NEFZ 7,4 l/100 km, (Vito 116 CDI BlueEFFICIENCY 6,9 l/100km), emisja CO2 195 g/km (BlueEFFICIENCY 182 g/km), prędkość maksymalna 191 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 11,5 sek., dynamika 60-100 km/h na 5. biegu, wzgl. 80-120 km/h na 6. biegu: 10,0/14,6 sek.


*Wersja podstawowa z seryjnym dachem, tylnym napędem i manualną skrzynią biegów.


W porównaniu z poprzednikiem jest to wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego, przy czym osiągnięto również znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji spalin, aż do 15 procent, w zależności od wersji silnikowej. Tym samym Vito uzyskał zaskakująco korzystne parametry w odniesieniu do swojej wielkości i masy oraz uplasował się na czele swojej klasy, znacznie wyprzedzając konkurencję.


Duża moc we wszystkich zakresach, łańcuchowy napęd wałków rozrządu. Podstawą uzyskania niezwykle niskiego zużycia paliwa i emisji CO2 jest nowoczesna konstrukcja silnika. W długosuwowej jednostce napędowej zastosowano średnice cylindrów 83 mm, co przy skoku tłoków 99 mm zapewnia bardzo duży moment obrotowy i maksymalną siłę ciągu. Dwa górne wałki rozrządu poprzez rolkowe dźwigienki wleczone sterują łącznie 16 zaworami ssącymi i wydechowymi z hydrauliczną kompensacją luzów. Napęd wałków rozrządu jest realizowany przez kombinację kół zębatych i krótkiego łańcucha rozrządu – konstrukcję o niemal niezniszczalnej trwałości, co jest wielką zaletą przy użytkowej eksploatacji pojazdu, wiążącej się z obciążaniem samochodu ciężkimi ładunkami i stosunkowo dużymi przebiegami. W układzie wtryskowym zastosowano sprawdzone rozwiązanie ze wspólnym kolektorem rozprowadzającym paliwo – system Common-Rail. Odporne na uszkodzenia zawory elektromagnetyczne i siedmiootworowe dysze wtryskowe zapewniają bardzo precyzyjne odmierzanie dawek paliwa. W każdym cyklu spalania może następować do pięciu wtrysków, dzięki czemu ciśnienie wzrasta łagodnie, a praca silnika jest bardzo stabilna. Maksymalne ciśnienie wtrysku osiąga pokaźną wartość 1800 barów.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »