X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes M Klasa - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa M -> W164 (2005-dziś)

 



Dla tych, którzy zechcą zjechać z utwardzonych szlaków, modele ML 350 BlueTEC 4MATIC i ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY oferują seryjny pakiet off-roadowy z napędem na cztery koła 4MATIC i elektroniczną kontrolą trakcji ETS oraz aktywowanym przyciskiem, terenowym trybem pracy skrzyni biegów. Po jego uruchomieniu przekładnia później załącza kolejne przełożenia, pedał gazu staje się bardziej wrażliwy na nacisk, a zestrojenie systemu ABS zapewnia optymalne hamowanie na miękkiej nawierzchni.

Kolejne pomocne funkcje - Start-off Assist, HOLD oraz Downhill Speed Regulation (DSR) - pomagają kierowcy w ruszaniu i kontrolowaniu prędkości podczas jazdy po zboczach. Z myślą o terenowych wyzwaniach można dodatkowo uzbroić Klasę M w opcjonalny pakiet ON&OFFROAD z sześcioma trybami pracy układu napędowego i zawieszenia AIRMATIC:

  • Automatic – służy do jazdy w normalnych warunkach;
  • Offroad 1 – lekki teren, drogi gruntowe;
  • Offroad 2 – trudny teren, strome zbocza;
  • Winter – warunki zimowe, śliskie i zaśnieżone drogi;
  • Sport – dynamiczna podróż krętymi drogami;
  • Trailer – wspomaga ruszanie, manewrowanie i hamowanie podczas jazdy z przyczepą.

Do wyboru każdego z nich służy pokrętło na desce rozdzielczej. Bez względu na tryb jazdy, ustawienia przekładni, systemu DSR czy samopoziomującego zawieszenia AIRMATIC mogą być modyfikowane niezależnie. Pakiet ON&OFFROAD zawiera osłony podwozia, skrzynię z przełożeniem redukcyjnym, wzdłużną blokadę mechanizmu różnicowego oraz układ AIRMATIC. Maksymalny prześwit wynosi 285 mm, a głębokość brodzenia - 600 mm.

Król zakrętów: żadnych przechyłów. Nowa Klasa M może zostać również wyposażona w system aktywnej kontroli przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM. Zależnie od przyspieszeń bocznych, prędkości jazdy i ustawień układu AIRMATIC, ACTIVE CURVE SYSTEM niweluje przechyły nadwozia, wykorzystując stabilizatory przedniej i tylnej osi. Relaksującemu i bezpiecznemu podróżowaniu sprzyja sztywna konstrukcja nadwozia, jeszcze skuteczniejsza izolacja komory silnikowej i kabiny, rozbudowane systemy kontroli układu jezdnego oraz zoptymalizowane pod względem wibracji zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi.

Inteligentny partner: chroni pasażerów i innych uczestników ruchu. Nowa Klasa M czerpie z doświadczeń starszych braci - Klasy E oraz S – i oferuje szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, pomocnych zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Wśród nich znajdują się m.in.: układ czuwający nad zmęczeniem kierowcy ATTENTION ASSIST, poprawiający widoczność nocą system Night View Assist Plus z funkcją rozpoznawania pieszych, Blind Spot Assist, monitorujący tzw. martwą strefę pojazdu, czy ułatwiający parkowanie Active Park Assist z kamerą cofania.

« < 1 2 3 4 > »