X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes M Klasa - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa M -> W164 (2005-dziś)

 



Mocniejszy turbo diesel ML 350 BlueTEC korzysta ze zmodyfikowanej, bardziej wydajnej jednostki V6 o pojemności 3 litrów. Niższy apetyt na paliwo umożliwia m.in. zastosowanie opracowanej przez inżynierów AMG technologii TWAS. Specjalna powłoka na ściankach cylindrów służy optymalizacji tarcia, a rezygnacja z żeliwnych tulei pozwoliła zaoszczędzić względem poprzednika 4,3 kilograma. Tylko ten zabieg ograniczył zużycie paliwa o 3 procent. Benzynowy ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,6 s i prędkością maksymalną 235 km/h oraz średnim zużyciem paliwa 8,5 l/100 km (cykl NEDC). Model korzysta z nowej generacji silnika benzynowego BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami (ciśnienie wtrysku 200 bar):
Szczególnie imponuje zasięg nowej Klasy M. Ze średnim zużyciem paliwa 6 l ON/100 km (cykl NEDC), ML 250 BlueTEC 4MATIC potrafi na 70-litrowym baku pokonać około 1170 kilometrów. Wariant wyposażony w większy zbiornik o pojemności 93 litrów po zatankowaniu do pełna przejedzie aż 1500 kilometrów. Oto zasięg poszczególnych wersji: Każdy detal pomaga oszczędzać

Stworzone w duchu downsizingu silniki wysokoprężne BlueTEC i nowa generacja motorów benzynowych BlueDIRECT, najniższy w klasie współczynnik oporu powietrza (Cd = 0,32), pakiet BlueEFFICIENCY z seryjną funkcją ECO start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność.
Także konstrukcja nowej, 7-stopniowej przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS została zoptymalizowana pod względem ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Inteligentny system zarządzania energią pozwala korzystać z urządzeń zasilających - w tym pompy oleju, cieczy chłodzącej oraz paliwa - tylko wtedy, gdy jest to konieczne. To samo dotyczy klimatyzacji THERMATIC i THERMOTRONIC. W silnikach wysokoprężnych ważną rolę pełni ponadto system selektywnej redukcji katalitycznej SCR, zastosowany w układzie wydechowym.

Umiejętne zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło inżynierom uniknąć niepotrzebnego zwiększenia masy auta. Przykład? Maskę i błotniki wykonano z aluminium, a ukrytą za deską rozdzielczą belkę wzmacniającą - z magnezu. Konstrukcja nowej Klasy M wyznacza szlak, jakim podążą przyszłe modele Mercedesa. Po raz pierwszy w projekcie zastosowano koncepcję "przejrzystości energetycznej", która bada i optymalizuje każdy najmniejszy szczegół, odpowiadający za przepływ energii - od zbiornika paliwa aż po łożyska kół.

Ponad miarę: komfort, dynamika jazdy i własności terenowe. Po raz pierwszy stalowe zawieszenie Klasy M zostało wyposażone w funkcję selektywnego tłumienia. Podczas codziennej jazdy lub w warunkach terenowych łagodnie wybiera nierówności i rozpieszcza komfortem, zaś w trakcie nagłych lub szybkich manewrów usztywnia amortyzację, zapewniając niezachwianą stabilność na drodze. Po dotarciu do celu nieodzowna okaże się zwrotność Klasy M - średnica zawracania równa 11,8 m to najlepszy wynik w klasie.

« < 1 2 3 4 > »