X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy CLS C218, dane techniczne

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

 



Atrakcyjnym zwieńczeniem bocznej części są zachodzące daleko na nią tylne lampy w technologii diod LED, stanowiące element łączący z tyłem samochodu.
Formę podkreśla szerokie przetłoczenie biegnące wzdłuż linii bocznej, na której opiera się płaski dach coupé. Akcentem optycznym z tyłu jest szeroki spojler.

Wnętrze: Design daje poczucie jakości
Ponadczasowy design i szlachetna elegancja, połączone z innowacyjnymi detalami i rzemieślniczą perfekcją wykonania, wyróżniają też wnętrze nowego CLS. Głównym elementem rzucającym się w oczy jest „wrap-around“ kokpitu: rozpięty szeroko łuk biegnący od drzwi kierowcy, poprzez wspornik tablicy rozdzielczej aż do drzwi pasażera. Centralny monitor został harmonijnie wbudowany w górną część tablicy rozdzielczej. Jednocześnie opadająca linia boczna w drzwiach przechodzi ponownie w dynamiczną „Dropping Line“ nadwozia.

Jako trendsetter designu, dający niezliczone możliwości indywidualizacji wnętrza, CLS jest wyznacznikiem nowych standardów. Do wyboru jest 5 kolorów wykończenia wnętrza, pięć rodzajów elementów ozdobnych oraz trzy różne jakości skóry. Każdy CLS jest tym samym wyjątkowym egzemplarzem i umożliwia tworzenie indywidualnych konfiguracji pomiędzy ciepłą naturalnością a chłodną nowoczesnością.

Rolę ikony designu CLS wypełnia także innowacyjnością użytych do wykończenia wnętrza materiałów. Na uwagę zasługuje fascynujące przeplatanie się satynowych i lśniących powierzchni metalowych, jak na przykład matowych dysz wentylacyjnych, tworzących ramy dla błyszczącego zegara analogowego.

Rzemieślnicza perfekcja przejawia się w detalach takich jak stebnowane obicia foteli czy fragmenty obicia deski rozdzielczej. Stosowane tu poszczególne elementy skóry są ręcznie zszywane, a następnie nakładane na deskę i wypełniane pianką wysokiej jakości. Przed tą operacją skóra jest jeszcze poddawana formowaniu w wysokiej temperaturze, aby na skutek ekstremalnego napromieniowania słonecznego nie ulegała odkształceniom.

Najwyższe wymagania pod względem wizualnym i dotykowym spełnia skóra PASSION, wyjątkowo delikatna skóra półanilinowa grubości 1,6 mm. Zabezpieczona jedynie lekką pigmentacją, skóra ta zachowuje naturalną porowatą strukturę, co sprawia, że jest ciepła i miękka w dotyku. Ponieważ widoczna pozostaje też większość cech naturalnych, skóra półanilinowa wymaga bardzo precyzyjnego wyboru dokonywanego ręcznie.

Wyszukaną sportową elegancję podkreśla też wnętrze nowego CLS, w którym zastosowano liczne elementy ozdobne wykonane ze szlachetnych materiałów. Znajdują się one między innymi na wsporniku tablicy rozdzielczej na konsoli środkowej i na częściach okładzin drzwi. Do wyboru klienta są trzy rodzaje drewna: korzeń orzecha włoskiego w kolorze brązowym z połyskiem, jesion czarny z połyskiem i topola ciemnobrązowa satynowa. Z rzemieślniczym artyzmem naturalny materiał jest perfekcyjnie dopasowywany do najbardziej skomplikowanych krzywizn, a dla zapewnienia harmonijnego wyglądu całości poszczególne elementy są w toku żmudnych prac dobierane odpowiednio do naturalnego rysunku słojów drewna.

Jeszcze bardziej nowatorski wygląd ma wnętrze pojazdu dzięki elementom ozdobnym pokrytym lakierem fortepianowym lub wykonanym z włókna węglowego. Również i pod tym względem na pierwszym miejscu w procesie produkcji znalazła się rzemieślnicza perfekcja. Lakier fortepianowy kładziony jest i polerowany nawet w siedmiu warstwach, zanim uzyska pożądany, idealny połysk.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 > »