X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes klasa b w246 dane techniczne

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa B -> W246 (2011-dziś)

 



Nowy turbodiesel z trzecią generacją wtrysku common rail korzysta z doświadczeń jednostki OM651, montowanej w wielu modelach Mercedes-Benz - od Klasy C do S. Ze zmniejszonej do 1,8 litra pojemności generuje w wersji B 180 CDI moc 80 kW (109 KM) i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI - 100 kW (136 KM) i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min. Kolejna nowość to dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT z elektryczną pompą oleju, odpowiedzialną za system start/stop. Niebywale sprawna i oszczędna, łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej z efektywnością ręcznej zmiany biegów. Również nowa, 6-biegowa skrzynia ręczna ma lekką, zwartą budowę, umożliwia płynną zmianę przełożeń i cechuje się niskim tarciem wewnętrznym.

Układ jezdny: energia skondensowana w podwoziu. "Fascynująco zwinna" - stwierdzał każdy, kto miał już okazję zasiąść za sterami kolejnej generacji Klasy B. Znacznie bardziej pewny siebie od poprzednika, nowy model zawdzięcza dynamiczne prowadzenie obniżonemu środkowi ciężkości, nowemu, czterowahaczowemu tylnemu zawieszeniu oraz udoskonalonemu systemowi kontroli stabilności ESP®. Dostępne na życzenie zawieszenie sportowe wyzwala z Klasy B jeszcze więcej agresji i obejmuje zmniejszony o 20 mm prześwit, usztywnione amortyzatory z selektywną kontrolą tłumienia oraz bezpośredni układ kierowniczy Direct-Steer.

Przeprojektowany elektromechaniczny układ kierowniczy. Zasilana elektrycznie pompa wspomagania kierownicy jest teraz zlokalizowana bezpośrednio przy przekładni, co pozwoliło na optymalizację konstrukcji i przełożyło się na bardziej spontaniczną charakterystykę układu kierowniczego. Elektromechaniczne wspomaganie pobiera energię tylko wtedy, gdy kierownica się obraca i pomaga ograniczyć apetyt na paliwo.

Po raz pierwszy w aucie kompaktowym: asystent nagłego hamowania. Jako pierwszy samochód kompaktowy na świecie, nowa Klasa B została standardowo uzbrojona w radarowy system ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym układem Brake Assist, obniżający ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu. W przypadku ryzyka kolizji COLLISION PREVENTION ASSIST ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje Brake Assist do możliwie efektywnego hamowania. Nastąpi to, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca.
Zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa umożliwia szereg innych systemów bezpieczeństwa, zaadaptowanych z większych modeli Mercedes-Benz:


• Adaptive Headlamp Assist
• Blind Spot Assist i Lane Keeping Assist
• ATTENTION ASSIST (wyposażenie standardowe)
• Speed Limit Assist (układ rozpoznawania ograniczeń prędkości)
• Active Parking Assist
• BRAKE HOLD (wyposażenie standardowe ze skrzynią 7G-DCT)
• funkcja Hill Hold
• Linguatronic
• kamera cofania
• DISTRONIC PLUS z BAS

Po raz pierwszy w aucie kompaktowym: PRE-SAFE®. Wyposażenie nowej Klasy B obejmuje ponadto innowacyjny system PRE-SAFE®, po raz pierwszy zaprezentowany w Klasie S w 2002 roku. System monitoruje ryzyko kolizji i w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa napina pasy bezpieczeństwa, zamyka okna i szyberdach oraz ustawia sterowane elektrycznie przednie fotele w pozycji optymalnej dla działania poduszek powietrznych. Jako samochód rodzinny, Klasa B zapewnia pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji regulację wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa oraz ich napinacze z ogranicznikami siły napięcia oraz. Na życzenie w drugim rzędzie siedzeń montowane są boczne poduszki powietrzne. Standardowe wyposażenie auta obejmuje kurtyny powietrzne.


System multimedialny COMAND z dostępem do internetu. Dostęp do internetu oraz aplikacji Google, system poleceń głosowych LINGUATRONIC, dwie wersje systemu nawigacji, połączenie z telefonem komórkowym i odtwarzaczem muzyki oraz intuicyjna obsługa - najnowsze multimedia nie mają dla Klasy B żadnych tajemnic. Przejrzyste sterowanie odbywa się za pomocą ruchomego pokrętła, zlokalizowanego między fotelami, identycznego jak w pozostałych Mercedesach.

Koncepcja przyszłości: "Energy Space". Nowa Klasa B wykorzystuje udoskonaloną koncepcję kanapkowej struktury podwozia, zwaną "Energy Space". Została ona zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu niekonwen-cjonalnych źródeł napędu. Zmodernizowana płyta podłogowa zapewnia przestrzeń dla akumulatorów alternatywnego napędu.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »