X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Jeep Cherokee, dane techniczne, opinie

Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

 



Tigershark I-4 o pojemności 2,4 litra jest trzecim już silnikiem Chrysler Group z zastosowaniem technologii MultiAir. System „MultiAir2” (drugiej generacji) pozwala jeszcze dokładniej kontrolować proces spalania paliwa, przez co zmniejsza jego zużycie i emisję szkodliwych spalin. Dostępny opcjonalnie silnik  Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra jest pierwszą wersją pochodną znanego silnika Pentastar V6, znajdującego się już trzeci rok z rzędu w klasyfikacji Ward’s 10 Best Engines. Tak samo wydajny, potężny i wyrafinowany jak oryginał – 3,2-litrowy Pentastar V6 wyróżnia się niskim poziomem hałasu, drgań i wibracji (NVH) przy wyższej mocy jednostkowej (84,2 KM z litra pojemności) lecz zmniejszonym o 30 procent zużyciem paliwa. Silnik ten rozwija moc 271 KM (201 kW) oraz moment obrotowy 324 Nm i zapewnia największy w kategorii pojazdów z silnikiem  V6  uciąg przyczepy o masie do 2040 kg.


Jeep Cherokee 2014 otrzymał nowe niezależne zawieszenie kół przednich na kolumnach MacPherson oraz także nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne typu multi-link. Celem lepszej artykulacji, skok zawieszenia przedniego wynosi 170 mm, a tylnego – 198 mm. Zasługą izolowanej tylnej ramy pomocniczej zawieszenia, aluminiowego drążka poprzecznego   oraz niespotykanej dotąd sztywności skrętnej skorupy nadwozia jest lepsze niż poprzednio wyciszenie kabiny pasażerskiej i wysoki komfort jazdy oraz doskonała charakterystyka jezdna. Elektroniczne wspomaganie przekładni kierowniczej (EPS) to kolejny element zmniejszający nie tylko zużycie paliwa lecz także promień skrętu – do około 10,9 m dla modeli o napędzie 4x2 i 11,6 m dla modeli o napędzie 4x4 oraz ok. 11,9 m dla rasowo off-roadowego Trailhawka. EPS jest systemem wspomagania przekładni kierowniczej przy pomocy siłownika elektrycznego zamiast tradycyjnego układu hydraulicznego.  Elektronika zapewnia dobór optymalnej siły wspomagania w całym zakresie prędkości jazdy, obniżając w ten sposób nie tylko hałaśliwość pracy układu kierowniczego lecz także zużycie paliwa – poprzez eliminację „pasożytniczych” strat energii w pompie wspomagania hydraulicznego.

Design. Jeep Cherokee  2014 przyciąga wzrok nową,  futurystyczną stylizacją  nadwozia, stworzoną z myślą o zasięgu światowym. Inspiracją dla designerów Jeepa był imperatyw stworzenia pojazdu, który kierując markę Jeep ku nowej erze – zachowałby jednocześnie swą funkcjonalność bez uszczerbku dla markowego DNA i dziedzictwa estetycznego Jeepa. Nowy Cherokee 2014 nie tylko wygląda jak pojazd zdolny do wszystkiego lecz jest funkcjonalny i niezawodny we wszystkich praktycznie warunkach drogowych i na szlakach terenowych - – bez względu na pogodę. Zamierzoną aerodynamikę nowego Cherokee akcentują płynne i wycyzelowane linie zarysu nadwozia, które w swej dolnej  formie nawiązuje do legendarnej sprawności terenowej, charakteryzującej każdy pojazd z logo Jeep.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »