X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Jeep Cherokee, dane techniczne, opinie

Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

 



Jeep Active Drive II. Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive II korzysta z dwustopniowej skrzynki  rozdzielczej (PTU), która ‘zarządza’ momentem obrotowym oraz reduktorem terenowym. Tryb 4-Lock pozwala zblokować oba wały napędowe aby polepszyć trakcję przy niskich prędkościach lub podczas holowania przyczepy. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co pozwala zwiększyć zdolność pokonywania wzniesień (podjazdów) oraz crawl ratio (przełożenie pełzania) w najtrudniejszych warunkach off-roadowych. Cherokee z napędem Jeep Active Drive II posiada zawieszenie podwyższone o 25,4 mm, crawl ratio 56:1 (silnik MultiAir2 Tigershark o pojemności 2,4 litra) lub 47,8:1 (nowy silnik Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra) – a więc nawet o 90 procent korzystniejsze niż w schodzącym modelu Liberty.

Jeep Active Drive Lock. System Jeep Active Drive Lock obejmuje wszystkie funkcje napędu Jeep Active Drive II wzbogacone o możliwość blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu optymalizacji mocy przenoszonej na koła w ekstremalnych warunkach jazdy terenowej -. Jeep Active Drive Lock jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji modelowych Cherokee Trailhawk.
Każdemu systemowi napędu 4x4 towarzyszy renomowany system zarządzania trakcją Selec-Terrain, umożliwiający wybór najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej: Auto, Snow (śnieg), Sport, Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Korzystając z określonych algorytmów system ten potrafi koordynować i optymalizować 12 elementów wpływających na charakterystykę jezdną, m.in.  moduł sterujący silnika (ECU), moduły układu hamulcowego, systemu stabilizacji toru jazdy (ESC), skrzyni przekładniowej i przeniesienia napędu oraz podsystem Selec-Speed Control (kontroli podjazdu Hill Ascent Control i zjazdu Hill Descent Control).  

Jeep Cherokee Trailhawk: Trail Rated. Za sprawą niezwykle agresywnego designu i  właściwości terenowych Trail Rated, nowy Jeep Cherokee Trailhawk 2014 stanowi doskonałą ilustrację  skuteczności systemów napędu 4x4 Jeep  – jako najlepszy w historii Cherokee oraz najsprawniejszy SUV w swoim segmencie. Specjalny profil przedniego i tylnego pasa nadwozia zapewnia  duże kąty najazdu i zejścia, a wyposażenie standardowe obejmuje m.in. podwyższone o 25,4 mm zawieszenie, system napędu Jeep Active Drive Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, płyty osłonowe podwozia oraz charakterystyczne, lakierowane na czerwono zaczepy holownicze. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w obu trybach terenowych z reduktorem. W  trybie „Rock” blokada załącza się automatycznie, aby maksymalnie zwiększyć trakcję kół  zachowujących  przyczepność do podłoża.


Cherokee Trailhawk poszczycić się może kątem najazdu o wartości 29,8 stopnia, kątem zejścia 32,1 stopnia i kątem rampowym 23,3 stopnia. Jego prześwit poprzeczny wynosi 221 mm.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »