X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

honda crv 2012, dane techniczne i wyposażenie

Strona główna -> Honda -> CR-V -> 4 (2012-dziś)

 



Wysokość siedzisk tylnych foteli została obniżona o 38 mm w porównaniu z modelem obecnej generacji, co zaowocowało uzyskaniem bardziej komfortowej pozycji siedzącej i zwolnieniem miejsca nad głową. Co więcej, nowy design tylnych siedzeń pozwolił inżynierom Hondy na zastosowanie systemu łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40.

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny będzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek dostępnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Wartości mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika i-DTEC utrzymują się na niezmienionym poziomie (150 KM i 350 Nm), jednak emisja CO2 spadła ze 171 g/km do 153 g/km (10%) dla wersji z ręczną skrzynią biegów oraz ze 195 g/km do 175 g/km w wersji z pięciobiegową przekładnią automatyczną. Moc silnika i-VTEC o pojemności 2 litrów wzrosła ze 150 do 155 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony o 2 Nm do 192 Nm. Mimo to emisja CO2 zmniejszyła się ze 192 g/km do 174 g/km w wersji z przekładnią manualną oraz ze 195 g/km do 176 g/km w modelach wyposażonych w automat. W niedalekiej przyszłości model CR-V będzie również oferowany z opracowanym przez Hondę silnikiem i-DTEC o pojemności 1,6 litra, który zadebiutował pod maską pięciodrzwiowego Civica.

Nowa Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa koła lub cztery koła. Standardem w modelu CR-V są również opracowany przez Hondę tryb ECON i system Eco Assist. Po naciśnięciu przycisku ECON układ odpowiednio dostosowuje działanie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. System Eco Assist wykorzystuje wyświetlacz umieszczony w desce rozdzielczej, aby poinformować kierowcę o wpływie jego stylu jazdy na zużycie paliwa. Podczas oszczędnej jazdy podświetlenie wskaźników zmienia kolor z białego na zielony.

Na pokładzie nowego modelu znalazły się także zaawansowane układy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę wchodzące w skład systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). Są to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System - LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS (Collision Mitigation Braking System), który ostrzega kierowcę przed potencjalną kolizją, a nawet inicjuje hamowanie, aby zminimalizować skutki zderzenia.

 

źródło: Honda / Mototarget

« < 1 2 > »