X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C7 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

 



Napęd quattro ściśle współpracuje z selektywnym sterowaniem rozdziałem momentu na poszczególne koła. Inteligentne oprogramowanie rozpoznaje sytuacje i reaguje, gdy jednemu z kół wewnętrznych, podczas szybkiej jazdy na zakrętach, grozi utrata przyczepności. W tym przypadku koło zostaje bardzo lekko przyhamowane, praktycznie niezauważalnie – w ten sposób prowadzenie jest jeszcze płynniejsze.

Na życzenie, Audi dostarcza do wszystkich silników sportowy mechanizm różnicowy – podczas dynamicznej jazdy rozdziela on moc między koła tylnej osi w sposób aktywny, za pomocą dwóch planetarnych przekładni przyspieszających. Podczas szybkiej jazdy na zakrętach, system dokładnie wprowadza A6 allroad quattro w promień zakrętu. Jego elektroniczna regulacja jest zintegrowana z systemem regulacji dynamiki jazdy Audi drive select.

Jeśli w samochodzie zamontowany jest sportowy mechanizm różnicowy, to selektywne sterowanie rozdziałem momentu na poszczególne koła działa tylko na koła przednie.

Podwozie
Podwozie nowego A6 allroad quattro łączy sportową charakterystykę z luksusowym komfortem – umożliwia dobre warunki jazdy, zarówno dynamicznej, jak i spokojnej.

Z przodu umieszczono pięciowahaczowe zawieszenie, którego wahacze są kute z aluminium. Mogą one, każdy niezależnie, przejmować występujące siły wzdłużne i poprzeczne. Rama wykonana z wysokowytrzymałej stali, tworzy szkielet zawieszenia. Rozstaw kół przednich Audi A6 allroad quattro to 1.631 milimetrów, 35 milimetrów więcej niż w poprzednim modelu.

Zawieszenie tylne z rozstawem kół 1.596 milimetrów (plus dziewięć milimetrów) jest konstrukcją wykorzystującą wahacze trapezowe. Wahacze są wykonane z aluminium, wspornik osi ze stali. Dwa hydraulicznie amortyzowane łożyska łączą wspornik z karoserią; również one wydajnie przyczyniają się do wyższego komfortu jazdy.

Nowo opracowany elektromechaniczny układ kierowniczy ze wspomaganiem pracuje bezpośrednio i dzięki przełożeniu 16,1:1 działa bardzo precyzyjnie. Siła wspomagania dopasowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Ponieważ układ kierowniczy podczas jazdy na wprost nie wymaga żadnej energii, zużycie paliwa zmniejszyło się o około 0,3 litra na 100 km. W późniejszym terminie pojawi się dynamiczny układ kierowniczy, który wykorzystując przekładnię planetarną będzie w stanie zmienić swoje przełożenie nawet o 100 procent. Podczas jazdy w zakręcie, zwiększa dynamikę i bezpieczeństwo w granicznych obszarach.

Całkowicie zgodnie z życzeniem kierowcy: Audi drive select
System dynamiki jazdy Audi drive select stanowi seryjne wyposażenie nowego A6 allroad quattro. Z jego pomocą, kierowca może zmieniać sposób pracy silnika, automatycznej skrzyni biegów, opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego, układu kierowniczego lub opcjonalnego dynamicznego układu kierowniczego, a także zawieszenia pneumatycznego. System standardowo posiada kilka stopni ustawień. W ustawieniu „individual“ kierowca w dużej mierze może spersonalizować system zgodnie z osobistymi preferencjami.

W trybie pracy „efficiency“, który wspiera szczególnie ekonomiczny sposób jazdy, Audi drive select ingeruje także w działanie automatycznej klimatyzacji i systemu adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop & Go. Reguluje również pracę adaptacyjnych reflektorów - adaptive light, oświetlenia Ambiente i systemu bezpieczeństwa Audi pre sense.

« < 1 2 3 4 5 6 > »