X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C7 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

 



Przeniesienie napędu
Nowe Audi A6 allroad quattro we wszystkich wersjach zjeżdża z taśmy produkcyjnej z automatyczną skrzynią biegów. 3.0 TFSI oraz TDI o mocy 150 kW (204 KM) i 180 kW (245 KM) są wyposażone w sportowe przekładnie siedmiobiegowe S tronic. Silnik TDI o mocy 230 kW (313 KM) korzysta z ośmiostopniowej przekładni tiptronic, zoptymalizowanej pod kątem czasów zmiany biegów.

Obie przekładnie to najnowsze osiągnięcia techniki. Są one elementem innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą, wyróżniają się wysoką sprawnością i perfekcyjnie współdziałają z układem start-stop. Ich niskie biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, a wysokie posiadają długie przełożenia obniżające wysokość obrotów i zużycie paliwa. Mechanizm różnicowy jest zamontowany przed sprzęgłem lub konwerterem momentu obrotowego, dzięki czemu oś przednia mogła zostać przesunięta bardzo daleko do przodu.

Skrzynie biegów otrzymują z systemu nawigacji dane dotyczące drogi. W swojej strategii zmiany biegów, uwzględniają zbliżające się zakręty, a dzięki temu np. na wąskiej krętej drodze eliminują konieczność ciągłej zmiany przełożeń.

Siedmiobiegowy S tronic jest zbudowany z dwóch skrzyń częściowych. Są one obsługiwane przez dwa sprzęgła, z których większe otacza mniejsze. Bezpośrednie zmiany biegów następują przez zmianę sprzęgieł – trwają zaledwie kilka setnych sekundy i przebiegają tak komfortowo, że są prawie niewyczuwalne.

Elektroniczny system kontroli jest całkowicie automatyczny, oferuje dwa tryby: D (Drive) i S (Sport). Alternatywnie, kierowca może sam zmieniać biegi, również za pomocą dostępnych opcjonalnie łopatek przy kierownicy.

W przypadku ośmiobiegowej przekładni tiptronic mamy do czynienia z klasycznym automatem z hydrokinetycznym przekładnikiem momentu obrotowego. W porównaniu z sześciobiegową skrzynią tiptronic montowaną w poprzednim modelu, obniża on zużycie paliwa o około sześć procent. Zespoły kół zębatych i elementy włączające zostały opracowane od nowa, co pozwoliło utrzymać kompaktowe wymiary przekładni. Wszystkie zmiany biegów następują miękko, spontanicznie, szybko i bardzo płynnie.

Sprzęgło mostkujące przekładnika hydrokinetycznego mocno przyczynia się do wzrostu efektywności. Podczas normalnej jazdy łączy ono skrzynię biegów bezpośrednio z silnikiem. W niektórych warunkach jazdy pracuje z regulowanym ślizgiem – pozwala to, we współpracy ze zintegrowanym absorberem drgań, na bardzo niskie obroty bez występowania wibracji. Gdy A6 allroad quattro stoi, skrzynia biegów jest odłączona od silnika. Dynamiczny program zmiany biegów DSP oferuje tryby pracy D i S, jak również możliwość manualnej zmiany biegów.

Permanentny napęd na cztery koła quattro pracuje czysto mechanicznie i dzięki temu reaguje natychmiast. Samoblokujący, umieszczony centralnie mechanizm różnicowy kieruje 60 procent momentu obrotowego na oś tylną, a 40 procent na oś przednią – to sportowa charakterystyka. Gdy na jednym z kół występuje poślizg, większa część momentu napędowego jest błyskawicznie przekazywana na drugą oś. Do 70 procent siły napędowej może przepływać do osi przedniej, do 85 procent do osi tylnej.

« < 1 2 3 4 5 6 > »