Alfa Romeo III — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Następca modelu Alfa Romeo 147. W salonach pojawiła się w 2010 roku.

Nowa konstrukcja Giulietty została opracowana tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających kierowców pod względem przyczepności do drogi, zwrotności i bezpieczeństwa. Jej niesamowite osiągi oraz wysoki komfort są wynikiem udoskonalonych rozwiązań technicznych zastosowanych w zawieszeniu, układzie kierowniczym najnowszej generacji, sztywnej, aczkolwiek lekkiej struktury, wykonanej z aluminium i stali o dużej wytrzymałości oraz najnowszych technologii produkcyjnych.

Alfa DNA, system, który dostosowuje reakcję samochodu do różnych stylów jazdy i warunków drogowych, potrafi dopasować nową Alfa Romeo do potrzeb każdego kierowcy, zwiększając przyjemność prowadzenia i wygodę.

Niezwykle osobliwa sylwetka Alfa Romeo Giulietta, nadaje temu modelowi lekki i solidny wygląd. Jest to efekt przede wszystkim linii bocznych okien w kształcie coupé, które podkreślają dynamiczny i opływowy kształt samochodu oraz ukrytych tylnych klamek. Przetłoczenia boczne dodają samochodowi smukłości, zaś krawędzie przetłoczek, które łączą się ze sobą na tylnej części, akcentują „klinowaty” kształt karoserii.

Wyrazisty styl części tylnej potęguje wrażenie masywnego wyglądu samochodu, mocno trzymającego się drogi. Tylne lampy, podobnie jak przednie reflektory, zostały wykonane z wykorzystaniem technologii LED i oprócz znakomitego wyglądu, w lepszy sposób spełniają swoje funkcje.

Wnętrzeprezentuje się lekko i gustownie: deska rozdzielcza z akcentami aluminiowych elementów oraz przełącznikami, które wyraźnie przypominają te z 8C Competizione. Ogromna uwaga zwrócona na szczegóły oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów są wyrazem włoskiego stylu na najwyższym poziomie zaawansowania.

Wymiary nowej Alfy nadają jej dynamiczny i kompaktowy kształt, który zapewnia niezwykle przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika (350 litrów): długość samochodu to 4,35 m, wysokość 1,46 m, szerokość 1,80 m przy rozstawie osi 2,63 m.

Innowacyjne silniki do jazdy przyjaznej dla środowiska.
Alfa Romeo Giulietta to gwarancja osiągów oraz technologii na najwyższym poziomie, co demonstruje cała gama silników będących dziełami sztuki w świecie techniki, a także gwarancja ochrony środowiska.

Podczas wprowadzenia na rynek dostępne były cztery wersje silnika, wszystkie zgodne z normą Euro 5 i standardowo wyposażone w system „Start&Stop” w celu zredukowania spalania i emisji: 2 silniki benzynowe (1,4TB – 120 KM i 1,4TB Multiair – 170 KM) oraz 2 silniki diesla (1,6 JTDM – 105 KM i 2,0 JTDM – 170 KM, obydwa należą do drugiej generacji silników JTDM). Ponadto linię uzupełnia mocny silnik 1750 TBI – 235 KM w ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde.

źródło: Fiat