X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Clio - najbezpieczniejsze w swojej klasie

2013-01-29
Strona główna -> Renault -> Clio -> 5 (2012-dziś)

Do popularnych wersji dołączyły wersje sportowe Clio S, Clio 16V (1991) czy Clio Williams 2.0 16V (1993). Clio Baccara (1991) definitywnie ustaliło pozycję tego małego samochodu o wszystkich atutach dużego auta dzięki swojemu wyposażeniu, nigdy dotąd nieoferowanemu w tym segmencie: dwukolorowa tapicerka siedzeń, gałka dźwigni zmiany biegów z drzewa orzechowego, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, klimatyzacja, umieszczony pod kierownicą pilot sterujący radioodtwarzaczem, wspomaganie układu kierowniczego − to były zdecydowanie wszystkie atrybuty aut wyższej klasy. A co powiedzieć o ok. 50 eksperymentalnych elektrycznych Clio udostępnionych w systemie wypożyczalni miejskich w Saint-Quentin-en-Yvelines (Francja) w ramach niezwykle awangardowego projektu „Praxitèle” w 1997 roku?


W 1998 roku, po wyprodukowaniu niemal 4 milionów Clio w 7 krajach, została wprowadzona druga generacja tego modelu. Miała ona w jeszcze większym stopniu oferować wszystkie cechy dużego samochodu. Dzięki niej bezpieczeństwo znalazło się w zasięgu wszystkich użytkowników. Model posiadał w standardzie ABS i nowe poduszki SRP kierowcy i pasażera we wszystkich wersjach oraz poduszki boczne i wspomaganie układu kierowniczego, również w standardzie. W 2000 roku Clio nabrało mocy w wersji opracowanej przez Renault Sport - Clio 2.0 16V i Clio V6 24V z centralnie umieszczonym z tyłu silnikiem o mocy 230 koni!


W 2001 roku, po wyprodukowaniu ponad 1,9 miliona sztuk, Clio II zostało poddane szeroko zakrojonemu restylingowi. Otrzymało wówczas system wspomagania nagłego hamowania, napinacze pasów bezpieczeństwa i czujniki deszczu i światła oraz silnik K9K turbo diesel 1.5 dCi Common Rail.

 
Clio III zostało wprowadzone w 2005 roku. Clio II nadal kontynuowało swoją piękną karierę pod nazwą Clio Campus. Clio było również pierwszym samochodem w segmencie, w którym została wprowadzona karta hands free oraz w wybranych poziomach wyposażenia radar cofania. Pod względem bezpieczeństwa Clio III osiągnęło po prostu doskonały poziom: jako pierwsze auto
w kategorii zdobyło 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP, było wyposażone w wyjątkowy układ hamowania (ABS z korektorem siły hamowania i wspomaganiem nagłego hamowania), można było również zamówić system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESP). Tak wyposażone Clio, jako jedyny samochód, po raz drugi otrzymało tytuł Samochodu Roku (Car Of The Year) w 2006!


Również w 2006 roku pojawiło się Clio Renault Sport, które zostało powszechnie uznane za wyjątkowe sportowe auto. Były to wersje Clio 2.0 16V i Clio V6 24V o mocy 230 KM z napędem na tył i umieszczonym centralnie z tyłu silnikiem. Na swoje 18. urodziny w 2008 roku Clio sprezentowało sobie pierwszą wersję kombi, a w fazie 2 pojawił się w nim system wbudowanej nawigacji Carminat TomTom sygnalizujący niebezpieczne miejsca, a następnie bardzo szybko zostały wprowadzone funkcje informacje o ruchu drogowym i pogodzie w czasie rzeczywistym, co jeszcze bardziej zwiększyło bezpieczeństwo podróży.

I, II, III i w 2012 rok - Clio IV! Najnowsza generacja tego modelu jest ucieleśnieniem nowej stylistyki Renault, która ma być prosta, zmysłowa i ciepła. Oczekiwany przez wszystkich nowy model błyskawicznie przyciągnął uwagę publiczności i zebrał pierwsze laury od prasy. W pierwszym kwartale 2013 r. pojawią się również w sprzedaży nowe wersje Grandtour i R.S.

 

źródło: Renault

« < 1 2 > »

Komentarze