X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyniki sprzedaży Renault - pierwszy kwartał 2013

2013-04-29
Strona główna -> Renault -> Clio -> 2 (1998-2005)

W regionie Euromedu i Afryki sprzedaż zwyżkowała o 9,1% na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku (+14,3%). W oczekiwaniu na wprowadzenie w marcu Nowego Renault Symbol, które uzupełnia ofertę, Grupa odnotowała spadek o  1,7 p. w Algierii i o 1,2 p. w Turcji. Warto odnotować również sukces Nowego Clio w Turcji, gdzie model ten jest liderem w swoim segmencie.

W regionie Azji i Pacyfiku wzrost sprzedaży wyniósł 3,8% przy wzroście całego rynku o 2,0%. Renault korzysta w dalszym ciągu z sukcesu Dustera w Indiach. Kraj ten stał się obecnie jedenastym rynkiem zbytu Grupy, a jej udział w rynku osiągnął 2,4% (+2,2 p.). W Korei Południowej sprzedaż Renault Samsung Motors osiągnęła po raz pierwszy od października 2011 r. stabilny poziom.

Obroty kwartalne dla poszczególnych sektorów działalności. W pierwszym kwartale 2013 r. obroty Grupy spadły o 11,8% do 8,265 miliardów euro  (-9,0% bez uwzględnienia różnic kursowych przy zachowaniu identycznego zakresu).


Obroty sektora samochodowego spadły o 12,6% do poziomu 7,736 miliardów euro. Za ten spadek odpowiada w 11,0 punktach zmniejszenie sprzedaży Grupy w stosunku do pierwszego kwartału 2012 r. i wysprzedaż samochodów znajdujących się na stanie w sieci. Rozwój Grupy na rynkach pozaeuropejskich i jego wpływ na miks geograficzny sprzedaży był ujemny (1,0 p.). Wpływ mixu do ceny jest dodatni i wyniósł 2,8 punktu. Wpływ różnic kursowych jest ujemny (2,8 p.). Na saldo w wysokości -0,4 p. składają się inne zakresy działalności, m.in. sprzedaż gotowych samochodów, komponentów i podzespołów mechanicznych dla partnerów Grupy. Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły 529 mln euro, co daje wzrost o 1,9% w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Średnia wartość portfela w pierwszym kwartale 2013 r. wyniosła 24,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 1,4%. Liczba nowych umów finansowania spadła o 4,0% do poziomu 229 000 w ciągu całego kwartału.

 
Perspektywy 2013. W pierwszym kwartale spadek na rynku europejskim, a zwłaszcza francuskim, był większy niż się spodziewano. Mając na uwadze nadal bardzo niepewną sytuację ekonomiczną, Grupa przewiduje obecnie, że spadek na rynku europejskim i w tym francuskim powinien wynieść w skali roku 5%, przy czym pierwsze półrocze będzie słabsze niż drugie. Światowy rynek samochodów osobowych i dostawczych powinien niemniej odnotować wzrost o 3% w stosunku do 2012 r. W tej sytuacji Grupa Renault będzie kontynuowała swoją strategię rozwoju na rynkach pozaeuropejskich.


W Europie Grupa ma zamiar wykorzystać w pełni wprowadzenie najnowszych modeli (Captur, ZOE, Nowe Clio Grandtour, Nowy Logan) oraz modeli wypuszczonych na rynek pod koniec 2012 r. (Nowe Clio i Nowe Sandero), aby odzyskać udziały w rynku i jednocześnie rozwijać strategię handlową, która przyczyni się do umocnienia pozycji jej marek.

 

Cele Grupy Renault na rok 2013 (pod warunkiem, że rynek europejski, w tym francuski, nie spadną znacznie poniżej spodziewanego poziomu) pozostają niezmienione:


- zwiększenie sprzedaży,
- uzyskanie dodatniej marży operacyjnej w sektorze samochodowym,
- wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.

 

źródło: Renault

« < 1 2 > »

Komentarze