X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Passat Altrack dane techniczne i spalanie

2012-04-14
Strona główna -> Volkswagen -> Passat Altrack

System rozpoznający znaki drogowe. Jeżeli system za pomocą kamery zarejestruje znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, wyświetli je na ekranie komputera pokładowego przed kierowcą i na wyświetlaczu systemu nawigacji (maksymalnie 3 znaki jednocześnie). Komunikat zawierać będzie wszystkie dodatkowe informacje (np. „22-6 h”, „przy mokrej nawierzchni”) w logicznej kolejności: bezpośrednio obowiązujący znak drogowy (np. „130 km/h”) będzie umieszczony zawsze na pierwszym miejscu, znaki z ograniczeniem czasowym (np. „80 km/h przy mokrej nawierzchni”) pojawią się na drugim miejscu. Jeżeli jednak czujnik deszczu Passata Alltrack rozpozna opady, obowiązujący w danej chwili znak z dodatkową informacją „przy mokrej nawierzchni” przesunie się na pierwszą pozycję. Systemy takie jak rozpoznawanie znaków drogowych nie zwalniają jednak kierowcy z obowiązku dostosowania swojego sposobu jazdy i prędkości do panujących na drodze warunków. System rozpoznaje także zakazy wyprzedzania oraz tablice wjazdów i wyjazdów z miejscowości i informuje odpowiednio o prędkościach maksymalnych obowiązujących w danym kraju na terenie zabudowanym.

Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist i diodowe światła dzienne. Manualna zmiana świateł drogowych na mijania i odwrotnie jest już przeszłością dla kierowców Passata Alltrack z opcjonalnym systemem Dynamic Light Assist. Przy prędkościach powyżej 65 km/h światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają aktywne przez cały czas. We współpracy z wbudowaną za przednią szybą kamerą moduły świateł drogowych reflektorów bi-ksenonowych (z dynamicznego doświetlania zakrętów) zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których system stwierdzi potencjalne zagrożenie oślepieniem innych uczestników ruchu. Za zasłonięcie części strumienia światła odpowiedzialna jest przesłona między reflektorem z palnikiem ksenonowym a soczewką. W połączeniu z bocznym wychyleniem modułu (poprzez funkcję doświetlania zakrętów) oraz indywidualnym sterowaniem prawym i lewym reflektorem maskowana jest tylko odpowiednia część strumienia światła. Wyeliminowane zostaje zatem ryzyko oślepienia nadjeżdżających z przeciwka lub jadących przed pojazdem kierowców.

Regulacja świateł drogowych Light Assist. Dla wszystkich Passatów Alltrack z konwencjonalnymi reflektorami halogenowymi dostępny jest podstawowy wariant sterowania światłami drogowymi – Light Assist. System ten rozpoznaje – również przy użyciu kamery – źródła światła i generuje impuls zmiany świateł na drogowe lub mijania. Światła drogowe są włączane lub wyłączane automatycznie przy prędkości powyżej 60 km/h, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo.

Park Assist II. generacji. Inaczej niż w Park Assist pierwszej generacji, który ułatwiał wyłącznie parkowanie wzdłuż jezdni, najnowszy asystent parkowania wspomaga kierowcę także przy parkowaniu prostopadle do osi jezdni. System można aktywować przyciskiem na konsoli środkowej przy prędkości poniżej 40 km/h. Kierowca wskazuje kierunkowskazem stronę, po której chce zaparkować. Gdy czujniki ultradźwiękowe systemu Park Assist (4 z przodu, 4 z tyłu, 2 z prawej strony i 2 z lewej strony, zasięg 4,5 m) stwierdzą wystarczająco dużo miejsca by zaparkować, kierowca może rozpocząć wspierane przez system parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, aby tylko dodawał gazu lub hamował. Manewrowanie przejmuje na siebie Passat. Sygnały akustyczne oraz wskazówki wizualne na wyświetlaczu komputera pokładowego znacznie ułatwiają kierowcy zadanie. Ponadto system może aktywnie zahamować w przypadku zagrożenia kolizją. Jednak za hamowanie nadal odpowiedzialny jest kierowca.

Systemy dynamiki jazdy
Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC oferuje trzy programy: Normal, Sport i Comfort. Sport i Comfort włączane są przyciskiem z prawej strony dźwigni zmiany biegów. Adaptacyjna regulacja zawieszenia w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne samochodu, ponieważ tłumienie jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na procesy przyspieszania, hamowania i skrętu. Odwieczny konflikt między sportowo sztywnym, a komfortowym zawieszeniem został rozwiązany. Dla kierowcy i pasażerów oznacza to wyraźnie odczuwalną poprawę komfortu podróżowania.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze