X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswagen Taigun - zmodyfikowana wersja studyjnego SUVa

2014-02-05
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 4 (2001-2005)

Stylistyka – mocna i pewna siebie. Wyraźna sylwetka. Nadwozie kompaktowego Taiguna ma niepowtarzalny i sportowy charakter. Patrząc z boku natychmiast zauważy się wysunięte na zewnątrz błotniki, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w spokojną i czystą linię sylwetki. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów „linią charakteru”. Pod względem stylistycznym ta precyzyjna linia łączy przód i tył nadwozia studyjnego modelu, a z tyłu przechodzi w słupki C, które mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. W słupki C wbudowano klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien.

Sportowe proporcje. W dolnej części nadwozia masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków przyciągają wzrok. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia (28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). Trzeba także wspomnieć o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, których stylistyka offroad uzupełnia wygląd Taiguna.

Niepowtarzalny przód nadwozia. Styliści projektując przód Taiguna świadomie nawiązali do większych terenowych Volkswagenów – Tiguana i Touarega. Podobnie jak u nich, także w studyjnym aucie przeważają poziome elementy stylistyczne, podkreślające szerokość Taiguna i akcentujące jego wszechstronność. Ta wyraźna dominacja poziomych linii widoczna jest także w reflektorach wbudowanych w osłonę chłodnicy. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia.
Proporcje studyjnego modelu powodują, że wygląda na masywnego i pewnego siebie. Wygląd ten podkreśla także spory jak na szerokość nadwozia (1.728 mm bez lusterek) rozstaw kół 1.473 mm (identyczny z przodu i z tyłu).

Przemyślany tył nadwozia. Zmodyfikowany tył nadwozia prezentowanego w Indiach Taiguna charakteryzuje umieszczone na zewnątrz koło zapasowe. Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla się wraz z nią. Zawiasy klapy znajdują się po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad nią spojlerem dachowym otwiera się oddzielnie w górę. Podobnie jak z przodu, także z tyłu studyjny model posiada masywną osłonę podwozia. Na środku tej osłony – między rurą wydechową (z lewej), a zaczepem do holowania (z prawej) umieszczono tablicę rejestracyjną. Interesującym detalem jest uchwyt do otwierania tylnej klapy, wbudowany w prawe tylne światło. Kolor. Taigun jest pokryty perłowym lakierem w żywym, pomarańczowym kolorze Ultra Orange, który podkreśla sportowy charakter auta.

« < 1 2 3 > »

Komentarze