X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Twin’Run, samochód koncepcyjny, dane techniczne

2013-05-27
Strona główna -> Renault -> Captur

Kierowca trzyma w rękach sportową kierownicę. Tuż obok znajduje się wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów ze sterowaniem sekwencyjnym, która zapewnia pełną kontrolę nad zmianą biegów. Na wysokości dźwigni zmiany biegów znajduje się automatycznie spawany, hydrauliczny hamulec ręczny, umożliwiający wykonanie popisowych numerów, takich jak obrót o 360 stopni. Aluminiowe pedały, typowe dla samochodów wyścigowych, zostały tak zaprojektowane, żeby ułatwić dodawanie gazu piętą przy jednoczesnym hamowaniu palcami prawej stopy. Jest to rozwiązanie sprawdzone w wielu samochodach na torze (Lodgy Andros/ Duster No Limit).

Instrumenty pokładowe, umieszczone na polakierowanej na biało konsoli, mają – tak jak w każdym samochodzie wyścigowym – przede wszystkim ułatwić jego prowadzenie. Twin’Run jest wyposażone w ekran LCD XAP o przekątnej 5,5 cali, umieszczony na wysokości kierownicy. Wyświetlacz pokazuje na czerwono i niebiesko prędkość, załączony bieg i prędkość obrotową silnika, a także ciśnienie paliwa, ciśnienie w układzie sprzęgła i ciśnienie oleju. Ponadto dwa analogowe ciśnieniomierze, umieszczone pośrodku tablicy rozdzielczej, podają temperaturę oleju i płynu chłodzącego - to kolejny ukłon i nawiązanie do kultowego R5 Turbo.

Wymiary:

  • L x l x h: 3680 mm x 1750 mm (1970 mm z lusterkami bocznymi) x 1493 mm
  • Rozstaw kół przednich: 1522 mm
  • Rozstaw kół tylnych: 1497 mm
  • Paliwo: 40 l
  • Masa własna: 950 kg

Nadwozie:
z materiałów kompozytowych, szkło - poliester

Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35

  • Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu
  • 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3
  • Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm
  • Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14
  • Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min
  • Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min
« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze