X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Twin’Run, samochód koncepcyjny, dane techniczne

2013-05-27
Strona główna -> Renault -> Captur

Nadwozie z materiałów kompozytowych. Nadwozie z materiałów kompozytowych (poliester wzmocniony włóknem szklanym) zostało opracowane z wykorzystaniem doświadczenia nabytego w sportach samochodowych.

Składa się z włókna węglowego zatopionego w masie. Technologia ta została wykorzystana w przedniej listwie aerodynamicznej, dachu, dyfuzorze i nadkolach. Pozwala ona na połączenie estetycznego wyglądu ze skutecznością działania przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

Inteligentna konstrukcja dzięki doświadczeniom ze świata sportów samochodowych. Konstruktorzy Twin’Run dążyli do tego, aby nie wymyślać stale wszystkiego od nowa. Układ jezdny opiera się na podzespołach, które już się sprawdziły w samochodach wyczynowych. Podejście to pozwoliło na zaprojektowanie w rekordowym czasie samochodu koncepcyjnego, wyróżniającego się swoim zachowaniem i osiągami na torze.

Rozwiązania aerodynamiczne stosowane w sportach samochodowych. Dwubryłowa konstrukcja Twin’Run zapewnia doskonałą siłę nośną przy wysokiej prędkości. Niezwykle starannie dopracowano aerodynamikę modelu, który został wyposażony w dyfuzor zapewniający odpowiedni przepływ powietrza pod podwoziem, gwarantując dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach.  

Konstrukcja nośna godna auta wyczynowego. Twin’Run opiera się na wielorurowej, stalowej ramie nośnej, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wykorzystywanej w lotnictwie i stosowanej w autach wyczynowych. Rama ta została od początku do końca zbudowana i dopracowana przez Tork Engineering. Na układ jezdny auta składa się przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi i niezależnymi sworzniami. Te cztery sworznie, wytaczane z litego metalu, są wykonane z aluminium lotniczego i zapewniają doskonałe osiągi na torze wyścigowym. Filtrowanie drgań i stabilizację nadwozia zapewniają montowane z przodu i z tyłu zespolone amortyzatory sprężynowe ÖHLINS. Całość uzupełniają stabilizatory poprzeczne o średnicy 22 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Przechyły boczne zostały zminimalizowane, co korzystnie wpłynęło na zwinność i reaktywność auta. Aluminiowe, 3-częściowe obręcze kół ze specyficzną piastą z pojedynczą centralną śrubą mocującą wyposażono w 18-calowe opony marki Michelin.

Kabina. Twin’Run posiada wyścigową kabinę z rurowym pałąkiem i sportowymi fotelami wyposażonymi w specjalne pasy bezpieczeństwa, ale staranne dopracowanie wnętrza zdecydowanie przekracza to, co możemy spotkać w świecie wyścigowych samochodów. Płaty drzwi i deska rozdzielcza zostały pokryte zamszem o wyglądzie przypominającym alkantarę w czerwonym i czarnym kolorze. Kubełkowe siedzenia pokryte trójkolorową alkantarą z logo Twin’Run podkreślają słynny „French touch” widoczny w tym samochodzie koncepcyjnym.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze