X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Stylowe i mocne - nowe Audi A7 Sportback

2014-05-23
Strona główna -> Audi -> A7

Moc i efektywność: dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma mocnymi i efektywnymi jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Wszystkie spełniają normę Euro 6. Silnik 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM), w dużej mierze stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 160 kW (218 KM), w połączeniu z napędem na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W S7 Sportback* montuje się topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.

Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.

Także podwozie samochodu to połączenie sportowej precyzji i wysokiego komfortu. Nowe Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o lekkiej konstrukcji. Wspomaganie układu kierowniczego posiada wysoce efektywny napęd elektromechaniczny. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, dwa podwozia sportowe i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback zawieszenie znacznie usztywniono.

Audi A7 Sportback to niekwestionowana czołówka swojej klasy jeśli chodzi o systemy infotainment. W najbardziej rozbudowanej wersji systemu nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, zastosowano najnowszą wersję modułowego systemu infotainment. Jego sercem jest wydajny procesor graficzny produkcji partnera Audi – firmy Nvidia. Za pomocą pola dotykowego, kierowca może palcem nawigować po listach i mapach oraz powiększać je.

Doskonałym uzupełnieniem systemu MMI Navigation plus jest Audi connect. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe pięciodrzwiowe coupé z Internetem. Audi Phone Box pozwala na skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową, poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie w palecie HiFi to system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.

Systemy wsparcia kierowcy, w tym tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, znacznie ulepszony asystent jazdy nocą i system bezpieczeństwa Audi pre sense, odzwierciedlają aktualny stan wiedzy technicznej. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ściśle współpracują za sobą tak, by zmiana pasa ruchu była jak najbezpieczniejsza.

Zużycie paliwa w modelach wspomnianych w tekście powyżej:

Audi A7 Sportback
Średnie, łączne zużycie paliwa: 7,6 – 4,7 l/100 km
Średnia emisja CO2: 176 – 122 g/km

Audi S7 Sportback
Średnie, łączne zużycie paliwa: 9,3 l/100 km
Średnia emisja CO2: 215 g/km

 

źródło: Audi

« < 1 2 > »

Komentarze