Model Turbo S został wyposażony w silnik 4,8 litra V8 z układem twin turbo oraz przeprogramowaną jednostka sterującą pracą całego układu. W porównaniu z wersją Turbo, jednostka zastosowana w najnowszym Porsche generuje o 50 KM wyższą moc (550 KM) oraz o 50 Nm wyższy moment obrotowy (750 Nm).
Ekskluzywny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej, niż Cayenne Turbo) i rozpędza się maksymalnie do 283 km/h. Przedstawiciele Porsche twierdzą jednocześnie, iż zużycie paliwa utrzymuje się na niezmienionym poziomie w stosunku do modelu o niższej mocy (średnio 11,5 litra na 100 kilometrów).
Nowe Porsche Cayenne Turbo S można rozpoznać po 21-calowych obręczach aluminiowych, przyciemnionych reflektorach, czarnych akcentach wykończeniowych lusterek zewnętrznych i zderzaków oraz kwadratowych końcówkach układu wydechowego.
Z kolei wewnątrz znalazły się wstawki dekoracyjne z włókna węglowego (deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola centralna) oraz skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami. Standardem jest adaptacyjna zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz pakiet Sport Chrono.
Cayenne Turbo S będzie kosztowało w Niemczech 151 702 euro; to o 30 000 euro więcej, niż należy zapłacić za odmianę Turbo.
źródło: Porsche/mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.