X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Kierowca nadal pozostaje głównodowodzącym. Kierowca może w każdej chwili dezaktywować hamulec MKB. Na przykład, gdy wciśnie pedał gazu, MKB przestanie działać. System jest wyłączany także wtedy, gdy kierowca sam ostro zahamuje. Zasadniczo system MKB przyhamowuje do prędkości 10 km/h. Taka prędkość pozwala kierowcy na skierowanie samochodu w bezpieczne miejsce.

Seryjnie w Golfie i Audi A3. Począwszy od Golfa i A3, od 2012 roku liczne modele będą seryjnie wyposażane w hamulec MKB, co wpłynie znacząco na spadek liczby kolizji wielokrotnych. Dzięki zastosowaniu hamulców MKB w autach z modułową platformą podłogową, Volkswagen po raz kolejny wprowadza ważne rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo do swoich modeli, niezależnie od ich klasy. Za tę nowość techniczną Volkswagen został niedawno wyróżniony przez ADAC „Żółtym Aniołem” w kategorii Innowacje.

Systemy infotainment w MQB
- Ekran dotykowy z czujnikiem zbliżeniowym w Golfie
- Wysokiej klasy ekran dotykowy w przyszłej generacji Golfa będzie reagował także na zbliżenie dłoni
- Obsługa systemu nawigacji i smartfonów jeszcze ściślej powiązana

Modułowym systemem infotainment (MIB) w MQB koncern Volkswagen odpowiada na wyzwania, jakie w przyszłości będą stawiane systemom infotainment. Modułowa struktura umożliwia zastosowanie zróżnicowanych funkcji w całym spektrum klas samochodów. Rozdzielenie prac rozwojowych na poszczególne marki koncernu pozwala optymalnie wykorzystać możliwości i potencjał oraz skraca czas reakcji na stale zmieniające się wymagania rynku i na niezwykle szybki postęp w dziedzinie IT.

Koncepcja MIB daje na przykład kierowcom Golfa dostęp do funkcji, które dotychczas znane były tylko z wyższych klas samochodów. Przykładowo dla systemów radiowych i nawigacyjnych w następnym Golfie, Volkswagen będzie oferował całe spektrum formatów ekranów dotykowych, od 5 do 8 cali. Dzięki nowemu, innowacyjnemu rozwiązaniu pozwolą one intuicyjnie i łatwo obsługiwać funkcje infotaiment także podczas jazdy: opracowane przez Volkswagena specjalne czujniki zbliżeniowe sygnalizują systemowi, że kierowca lub pasażer chcieliby sterować funkcjami urządzenia, i system momentalnie zmienia tryb ekranu z wyświetlania na tryb obsługi. Ponadto kierowca będzie miał po raz pierwszy możliwość wygodnego, indywidualnego ustawiania i odczytywania ustawień wszystkich systemów wspierających na dużym wyświetlaczu MIB. Ekrany dotykowe mają wygląd i dotyk porównywalny z wiodącymi smartfonami i tabletami.

Wraz z wprowadzeniem MIB w samochodach z segmentu A dostępna będzie prezentacja map w wysokiej rozdzielczości wraz z topografią terenu, wyświetlanych na 8-calowym ekranie z realistyczną grafiką 3D. Ponadto klienci będą mieli możliwość bezpłatnej aktualizacji map do nawigacji. Funkcje takie jak wewnętrzna pamięć plików audio i video, port kart SD, pamięć USB oraz proste podłączenie urządzeń z Bluetooth podczas jazdy („Simple Pairing”) należą także do zakresu systemów nawigacji w MIB.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze