X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 4008 dane techniczne i wymiary

2012-02-24
Strona główna -> Peugeot -> 4008

Na tablicy przyrządów, podświetlonej zarówno w dzień, jak i w nocy, zwracają uwagę głęboko osadzone okrągłe zegary o dynamicznym wyprofilowaniu, umożliwiające łatwe odczytywanie informacji. Zamieszczono tu również wielofunkcyjny wyświetlacz - bursztynowy lub kolorowy, w zależności od poziomu wyposażenia.


Na pokrytym miękkim tworzywem lub skórą kole kierownicy znajdują się przyciski zdalnego sterowania systemem audio, tempomatem oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth.
Osiągi 4008, a w szczególności jego właściwości jezdne oraz wyposażenie, takie jak system otwierania i rozruchu bez kluczyka, 18-calowe aluminiowe felgi, system nawigacji z ekranem dotykowym czy kamera cofania, są odzwierciedleniem nowoczesnej i wyrazistej wizji samochodu terenowego.

Optymalna konstrukcja nadwozia
Długość płyty podłogowej 4008, wywodzącej się z modelu 4007, została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 cm). Zdecydowano jednak o zachowaniu dużego rozstawu osi (2,67 m) oraz kół (przód: 1,545 m, tył: 1,540 m), by zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach, a także optymalną pojemność bagażnika (416 dm3 według normy VDA 210 z kołem zapasowym oraz do 442 dm3 z zestawem naprawczym).


Powyższe cechy, jak i zewnętrzne wymiary nadwozia: długość 4,34 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,63 m, czynią model 4008 wyjątkowo wszechstronnym. Jego zwarta budowa, będąca gwarancją zwrotności oraz najlepsza w segmencie przestronność przedziału pasażerskiego czynią z niego pojazd przystosowany do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach, na przykład podczas wakacyjnych wyjazdów z rodziną.

Napęd 4×4 "na życzenie"
W wersji ze sterowanym elektronicznie napędem na 4 koła kierowca może wybrać jeden z trzech trybów:

  • napęd na dwa koła (2WD), służący do jazdy po suchym asfalcie, gdy nie ma niebezpieczeństwa utraty przyczepności. W tym przypadku napęd przekazywany jest wyłącznie na koła przedniej osi, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa;
  • napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym trybem pracy pojazdu. Rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą. Gwarantuje to optymalną przyczepność bez względu na warunki drogowe. Przykładowo, podczas jazdy po suchym asfalcie ze stałą prędkością 80 km/h, na przednie koła przekazywane jest 85% siły napędowej. Napęd tylnych kół będzie częściej wykorzystywany podczas gwałtownego przyspieszania lub podczas jazdy po śliskiej nawierzchni;
  • blokada napędu na 4 koła (LOCK) powinna być używana w warunkach ograniczonej przyczepności. W tym trybie napęd na cztery koła jest stały, przy czym w porównaniu z trybem 4WD większy moment dostarczany jest na koła tylne. Takie rozwiązanie sprawdza się w szczególności podczas jazdy z niewielką prędkością - na koła tylne przekazywane jest wtedy 50% więcej momentu obrotowego (a maksymalnie nawet 82%) niż w przypadku automatycznego trybu 4WD.

4008 z napędem 4×4 będzie stanowił ponad 80 % wielkości produkcji modelu. Na niektórych rynkach (m.in. w Europie) ten nowy SUV będzie dostępny wyłącznie w takiej odmianie.

Gama wydajnych silników
Przy opracowywaniu gamy silników, dostosowanych do potrzeb różnych rynków, brano pod uwagę ich wydajność ekologiczną, osiągi oraz elastyczność. Peugeot 4008 otrzymał więc nowoczesne jednostki napędowe o wysokich osiągach, które dają dużą radość z eksploatacji i są przyjazne środowisku: silniki benzynowe i wysokoprężne spełniające normy Euro 5 lub Euro 4 oferowane są w połączeniu z 5- lub 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub zautomatyzowanymi (z łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy).

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze