X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 308: hatchback nowej generacji

2013-08-31
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Obniżona o 140 kg masa i innowacyjne rozwiązania. NOWY PEUGEOT 308, którego masa została obniżona o 140 kg, jest najlżejszym samochodem w segmencie.

Aby osiągnąć ten wynik, konstruktorzy wykorzystali najnowszą platformę EMP2. Umożliwia ona zmniejszenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:

  • 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiałów kompozytowych i aluminium.
  • 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu.
  • 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji.

Poza obniżoną masą platformy, dodatkowych 70 kg wypracowano poprzez optymalizację masy każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Przykładem jest maska silnika, wykonana z aluminium.

Dodatkowo zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystości, innowacyjnych materiałów oraz przeprojektowane części umożliwiły znacznie obniżenie masy auta. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten lekki i zarazem sztywny materiał pozwolił na zmniejszenie masy klapy o 3 kg.

Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa. NOWEGO PEUGEOT 308 wyróżnia doskonała aerodynamika. Dzięki współczynnikowi Cx wynoszącemu0,28 i  Scx na poziomie 0,63 m² plasuje się on wśród najlepszych hatchbacków w tym segmencie. Taki wynik jest rezultatem zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzących płaską, jednoelementową podłogę. Już na wstępnym etapie procesu projektowego styliści uwzględnili wymagania związane z przepływem powietrza. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalającym na zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko.

Efektywne silniki o rekordowo niskiej emisji CO2. W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 będzie wyposażony w gamę silników benzynowych  najnowszej generacjiod 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. Gamę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM.

Te niezwykle oszczędne jednostki mogą być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia, opracowane na zasadzie wyłączności we współpracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiają obniżenie emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwałości jak opony standardowe. Będzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.

Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.

BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Marki spełniających wymagania Euro 6. Technologia BlueHDi jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych (FAP) pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Umożliwia spełnienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych, co pozwala na redukcję do 90% NOx oraz optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, jak też eliminację 99,9% cząstek stałych.

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 > »

Komentarze