X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel powraca do sportu samochodowego

2012-11-21
Strona główna -> Opel -> Adam

Dla prywatnych uczestników przygotowano szczególnie atrakcyjny pakiet korzyści, które nie ograniczają się jedynie do najlepszych osiągów i najnowocześniejszej technologii wyścigowej w przystępnej cenie. Uczestnicząc w projekcie wyścigowym, będą oni walczyć o wysokie nagrody pieniężne, a także możliwość nabycia części zamiennych oraz otrzymania pomocy technicznej i organizacyjnej na torze i poza nim w konkurencyjnych cenach.

Historia obecności Opla w sporcie samochodowym. Najbardziej udany okres w rajdowej historii firmy rozpoczął się w połowie lat 70. XX wieku. Była to zasługa niemieckiego kierowcy Waltera Röhla, jednej z rajdowych legend wszechczasów. Za kierownicą Ascony A wywalczył on mistrzostwo Europy w 1974 roku, a w 1979 roku powtórzył ten wyczyn Asconą B. Ukoronowaniem ery człowieka z Regensburga był tytuł mistrza świata zdobyty w 1982 roku legendarną Asconą 400. Opel doskonale sprawdzał się na torze wyścigowym. W amatorskich mistrzostwach świata samochodów turystycznych marka z błyskawicą w logo odnosiła niezliczone sukcesy na północnej pętli toru Nürburgring. W 1993 roku ulubieńcem fanów został Manuel Reuter – kierowca ścigający się w zawodowym cyklu Calibrą V6. Reuter po raz pierwszy wystartował nią w mistrzostwach DTM, a tytuł wywalczył w kolejnej serii ITC. Jego późniejsze sukcesy to m.in. zdobycie mistrzostwa producentów w DTM/ITC w 1998 roku w serii STW wywalczone za kierownicą Vectry. W swoim dorobku pucharowym ma on także zwycięstwo Astrą V8 coupe, które zdobył w klasyfikacji ogólnej 24‑godzinnego wyścigu na Nürburgring w 2003 roku.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 > »

Komentarze