X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel na IAA 2012

2012-09-13
Strona główna -> Opel -> Combo -> III (2011-dziś)

Opel Movano: zużycie paliwa niższe nawet o dziewięć procent. Najlepszy samochód dostawczy w trio Opla pojawi się na targach w roli świeżo upieczonego laureata nagrody. Pod koniec lipca model Movano zostawił w tyle wielu renomowanych konkurentów i zdobył Nagrodę dla Niemieckich Samochodów Użytkowych 2012, przyznawaną przez niemiecki magazyn branżowy. To wspaniałe osiągnięcie Opel zawdzięcza przede wszystkim ostatnim modernizacjom i usprawnieniom wprowadzanym na bieżąco w produkowanych modelach. Dzięki kilku rozwiązaniom usprawniającym, w tym ulepszeniom silnika, znów udało się obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm i wszystkich użytkowników, którzy zwracają szczególną uwagę na koszty eksploatacji. Silniki Diesla CDTI o pojemności 2,3 l i mocy 74 kW/100 KM oraz 92 kW/125 KM występują standardowo wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i sprawniejszą pompą olejową oraz pompą wspomagania układu kierowniczego, a także ulepszoną elektroniką sterowania silnikiem. W połączeniu z oponami o niskim oporze toczenia zapewnia to znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 – aż o dziewięć procent w stosunku do wcześniejszego modelu: do 7,8 litra oleju napędowego na 100 km i 205 g/km CO2 w modelach Movano o mocy 100 KM i 125 KM z napędem na przednie koła i w wersji furgon.

Na rynku lekkich samochodów użytkowych Opel Movano oferuje jedną z największych liczbę wersji nadwozia – ogółem 188 – a dzięki temu może zaspokoić niemal każdą potrzebę potencjalnych użytkowników. Dostępne są furgony o czterech długościach i z trzema wysokościami dachu, wersje kombi, różne wersje podwozia i kabiny pasażerskie, jak również podwozia z platformą ładunkową. Opel oferuje specjalne, bardzo elastyczne adaptacje pojazdów i rozszerzenia funkcjonalności, a część tych wyspecjalizowanych wersji – jak np. skrzynia z opuszczanymi burtami, wywrotka lub minibus – są dostępne fabrycznie.

Opel Combo: 108 wariantów zaspokoi każdą potrzebę. „Właściwa wersja na każdą potrzebę” – to motto odnosi się do wszystkich samochodów użytkowych marki Opel. Nowy Combo jest doskonałym odzwierciedleniem tych słów, gdyż jest oferowany w 108 wariantach. Tę szeroką ofertę różnych modeli w przypadku Combo trzeciej generacji uzupełnia spora gama nowoczesnych układów napędowych (z sześcioma silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i zasilanymi CNG). Jest to również pojazd o najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności. Dzięki tym podstawowym kryteriom nowoczesności Opel może wytyczać nowe standardy na europejskim rynku w segmencie Van-B.

Szeroki wybór modeli Opla Combo zaspokoi szerokie spektrum indywidualnych potrzeb. Klienci mają bowiem do dyspozycji dwa podstawowe rodzaje nadwozia z krótkimi i długim rozstawem osi (2755/3105 mm). Oba typy nadwozia są dostępne w wersji furgonu lub w wersji z pięcioma do siedmiu miejsc siedzących. Wersja furgon z krótkim rozstawem osi jest też dostępna z dwiema wysokościami dachu. Dzięki tak bogatej gamie modeli Opel Combo doskonale sprawdza się w każdej branży, a także jako samochód rodzinny i turystyczny.

Zabudowany furgon odznacza się imponującymi parametrami w najważniejszych obszarach: ładowność (do jednej tony łącznie z kierowcą), pojemność ładunkowa (do 4,6 m3), obciążenie tylnej osi (do 1,45 tony), długość ładunku (3400 mm przy złożeniu przedniego siedzenia pasażera), wysokość ładunku (1550 mm), drzwi otwieranie z tyłu (wysokość/ szerokość: 1455 x 1231 mm) i najniższy próg załadowczy (545 mm).

Nowy Opel Combo to także zróżnicowana i konkurencyjna gama układów napędowych, w tym cztery silniki wysokoprężne, jeden benzynowy oraz jeden zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne są dostępne w szczególnie ekonomicznej i ekologicznej wersji ecoFLEX z technologią Start/Stop. Niskie zużycie paliwa połączone z długimi okresami między przeglądami oraz niskimi kosztami utrzymania sprawiają, że Combo nowej generacji jest pojazdem niezwykle ekonomicznym w eksploatacji. W modelach zasilanych benzyną i gazem zaleca się przeglądy co 30 000 km, a w modelach z silnikiem wysokoprężnym – co 35 000 km.

« < 1 2 3 > »

Komentarze