X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel adam rocks, dane techniczne, osiągi, cena

2014-02-21
Strona główna -> Opel -> Adam

ADAM ROCKS jest wyposażony w wyrafinowany system multimedialny IntelliLink, oferujący najnowocześniejsze opcje łączności i dostęp do aplikacji. IntelliLink jest w pełni kompatybilny z najnowszymi smartfonami typu ANDROID i Apple iOS. Umożliwia on podłączenie zewnętrznych urządzeń przez USB i Bluetooth i strumieniową transmisję dźwięku. W skład systemu wchodzi 7‑calowy kolorowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości i siedem głośników. IntelliLink w modelu Opel ADAM ROCKS zapewnia dostęp do nawigacji BringGo oraz do aplikacji Stitcher i TuneIn. Po podłączeniu urządzenia z systemem Apple iOS wybranymi funkcjami można sterować przez polecenia głosowe SIRI EYES FREE (dostępne w językach, z którymi współpracuje funkcja SIRI). Kierowca może na przykład odsłuchiwać przychodzące wiadomości SMS lub dyktować wiadomości do wysłania bez odrywania wzroku od drogi, a rąk – od kierownicy. IntelliLink to wyróżniana nagrodami, bezpieczna i prosta w obsłudze technologia oferowana w zadziwiająco przystępnej cenie. Sprawia ona, że ROCKS jest najlepiej skomunikowanym ze światem małym samochodem na rynku, podobnie jak pozostałe wersje Opla ADAMa.

Supernowoczesny, zupełnie nowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, rozwijający moc nawet 115 KM. ADAM ROCKS będzie napędzany zupełnie nowym, trzycylindrowym silnikiem Opla 1.0 ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Poziom hałasu i wibracji generowanych przez jednostkę, która pod wieloma względami przewyższa nawet swoich czterocylindrowych rywali, należy do najniższych wśród silników trzycylindrowych. Ten silnik nowej generacji imponuje także wysokim momentem obrotowym dostępnym w niskim zakresie obrotów: 166 Nm już od 1800 obr./min. Najważniejsze rozwiązania decydujące o efektywności kompaktowego, wykonanego w całości z aluminium silnika z jednowlotową turbosprężarką to bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, odłączana pompa cieczy chłodzącej i zintegrowany kolektor wydechowy. Oszczędzająca paliwo technologia Start/Stop oferowana jest w standardzie jako integralna część systemu. Nowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo jest dostępny w dwóch wariantach różniących się mocą: 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Zużycie paliwa to zaledwie 4,3 l/100 km – świetny wynik jak na silnik benzynowy (mierzone zgodnie z procedurą testów NEDC; dane wstępne). Nowa jednostka jest najmocniejsza w ofercie silników benzynowych ADAM, obok trzech znanych już wolnossących silników czterocylindrowych (1.2 l 51 kW/70 KM 115 Nm oraz 1.4 l 64 kW/87 KM lub 74 kW/100 KM, z których każdy posiada 130 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Wraz z modelem ADAM ROCKS debiutują nie tylko nowe silniki, ale także skrzynie biegów. Obydwie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Skrzynie te zostały opracowane pod kątem poprawy efektywności (poprzez obniżenie tarcia wewnętrznego) i kultury pracy (czyli komfortu, tempa, precyzji i płynności zmiany przełożeń).

Sprzedaż ADAM ROCKS po genewskiej premierze rozpocznie się na początku lata. Wtedy także zostaną ogłoszone jego ceny. Uruchomienie produkcji w Eisenach (Niemcy) zaplanowano na sierpień 2014 r.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 3 > »

Komentarze