X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Obchody trzech ważnych rocznic w stuletniej historii marki Alfa Romeo

2012-06-25
Strona główna -> Alfa Romeo -> Giulia

Wśród samochodów udających się prosto z Balocco do Anglii, na zaliczaną do najciekawszych imprez motoryzacyjnych „Goodwood Festival of Speed” (od 28 czerwca do 1 lipca br.) znajduje się nowa Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde. Dla całego teamu Alfy Romeo będzie to okazja do odwiedzin Klubów Alfy Romeo w siedmiu krajach na trasie podróży: Włoch, Szwajcarii, Niemczech, Francji, Holandii, Belgii oraz Wielkiej Brytanii. Zdjęcia i video ze spotkań oraz przebiegu „światowej garden-party motoryzacji” zamieszczone będą w Internecie na www.goodwood.alfaromeo.com oraz http://twitter.com/alfa_giulietta.

Piątą dekadę działalności obchodzi także Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R), jeden z dwóch (oprócz Scuderia del Portello) oficjalny, fabryczny klub Alfy Romeo. Założony w roku 1962, R.I.A.R należy dzisiaj do najbardziej prestiżowych stowarzyszeń tego rodzaju, zrzesza około dwóch tysięcy członków,  zarządza kolekcją najrzadszych i najcenniejszych samochodów Alfa Romeo, a jego kalendarz wypełniony jest licznymi imprezami, zarówno we Włoszech, jak i zagranicą. Półwiecze swego istnienia „Registro” świętował z udziałem swych członków oraz instytucji lokalnych w sobotę 23 czerwca na torze Cremona, gdzie debiutujący w roku 1924 samochód „P2” zdobył pierwsze mistrzostwo świata dla marki Alfa Romeo.

Historia modelu Alfa Giulia:
Pierwsze samochody Alfa Romeo Giulia zostały wprowadzone do produkcji w roku 1962. Auto to było wytwarzane w wielu wersjach nadwoziowych i samochody te miały charakter sportowy. Podstawowa odmiana Alfa Romeo Giulia 1600 TI o pojemności 1600 cm³ osiągała prędkość maksymalną 165 km/h i rozpędzała się do prędkości 100 km/h w ciągu 14,7 s. To bardzo dobry wynik, jak na 5-osobowy samochód z nadwoziem sedan wytwarzany w 1962 r. Rok później Alfę Giulia wyposażono w jeszcze mocniejszy silnik, otrzymała ona oznaczenie Super.
 
Silnik wykonany był ze stopów lekkich. W kadłubie osadzone są mokre tuleje cylindrowe a poniżej tulei znajduje się wał korbowy podparty na 5 łożyskach. Dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy i uruchomiają zawory ustawione względem siebie pod kątem 80°, w układzie V (widlastym). Paliwo przygotowywane jest w dwugardzielowym gaźniku typu Solex.

Nadwozia dla tego modelu opracowywały takie firmy jak Bertone, Pininfarina i Zagato.

Dane techniczne samochodu Alfa Romeo Giulia 1600 TI

  • Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 5-miejscowe
  • Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu auta i napędzający koła tylne
  • Pojemność skokowa - 1570 cm³
  • Moc maksymalna - 67,7 kW (92 KM) przy 6000 obr/min
  • Stopień sprężania - 9:1
  • Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
  • Hamulce przednie i tylne tarczowe
  • Ogumienie o wymiarach 155SR15 lub 165SR14
  • Długość/szerokość/wysokość - 414/156/143 cm
  • Rozstaw osi - 251 cm
  • Masa własna pojazdu - 1060 kg
  • Prędkość maksymalna - 165 km/h
  • Zużycie paliwa - 7,5 - 13,5 l/100 km

źródło: Fiat

« < 1 2 > »

Komentarze