X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Volkswagen CC dane techniczne, wyposażenie

2012-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Seryjna w 2.0 TDI (125 kW), 2.0 TSI (155 kW) i 3.6 FSI (220 kW) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS poprawia trakcję na zakrętach. Dla pozostałych wersji silników XDS jest dostępna za dopłatą. XDS to rozszerzenie funkcji elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego EDS zintegrowanej z ESP. Gdy tylko układ elektroniczny stwierdzi, że wewnętrzne koło napędzanej osi przedniej przy szybkim pokonywaniu zakrętu będzie zbyt mocno odciążone, układ hydrauliczny ESP zwiększy ciśnienie hamulców na tym kole i przywróci optymalną trakcję. XDS działa zatem jak tak zwana elektroniczna szpera, która kompensuje podsterowność na pokonywanych z dużą prędkością zakrętach. Dzięki XDS zachowanie się samochodu jest bardziej precyzyjne i neutralne i przypomina samochód z napędem na wszystkie koła, a nie tylko na przednią oś. XDS poprawia stabilność i jednocześnie przyjemność jazdy zmniejszając tendencję do podsterowności.

Wyposażenie seryjnie i dodatkowe

  • Seryjne m.in. reflektory bi-ksenonowe, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system audio RCD 310 z ośmioma głośnikami i automatyczna klimatyzacja

Od dawna do wyposażenia seryjnego CC należą takie elementy jak podwójne końcówki układu wydechowego, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami samouszczelniającymi, sportowe siedzenia, chromowane pierścienie przełączników i otworów nawiewu, automatyczna klimatyzacja, radio RCD 310 z czytnikiem MP3 i ośmioma głośnikami, sportowe zawieszenie (103 kW i 116 kW), funkcja Auto-Hold, asystent ruszania pod górę, automatyczne włączanie świateł z funkcją Leaving-home i Coming-home, pokrywa bagażnika otwierana automatycznie z wnętrza samochodu, adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC (od 125 kW/170 KM) różne uchwyty na kubki oraz naturalnie elektroniczny system kontroli stabilizacji toru jazdy ESP i 6 poduszek powietrznych. To bardzo szerokie spektrum zostało w nowym modelu jeszcze wzbogacone i osiąga poziom spotykany zazwyczaj tylko w samochodach wyższej klasy.

Większy komfort, większe bezpieczeństwo, większa przyjemność. Do wyposażenia seryjnego nowego CC należą dodatkowo reflektory bi-ksenonowe, funkcja statycznego doświetlania zakrętów, spryskiwacze reflektorów, diodowe światła tylne (z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych), diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej i wyraźniej wyprofilowane progi.

We wnętrzu dodatkowymi elementami seryjnymi jest system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, zagłówki z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz listwy ze stali nierdzewnej na progach. Na wyświetlaczu komputera pokładowego kierowca może bez odwracania głowy sprawdzić, czy osoby siedzące z tyłu mają zapięte pasy. Ta funkcja znacznie poprawia bezpieczeństwo, szczególnie jeżeli na tylnych siedzeniach podróżują dzieci.

O jeszcze lepszą dynamikę i większy komfort przy szybkim pokonywaniu zakrętów dba elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS (seryjna od 125 kW). Niemniej innowacyjna i oferowana seryjnie dla wszystkich modeli TDI z DSG jest funkcja wolnobiegu – swobodnego toczenia się. Podczas jazdy ze zwolnionym pedałem gazu odłącza ona silnik od skrzyni biegów i w ten sposób redukuje zużycie paliwa.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze