X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Peugeot 308 - dane techniczne, wymiary

2013-05-13
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Wyrafinowane, nowoczesne wnętrze, które zachwyca śmiałą stylistyką. „Po zajęciu miejsca w kabinie odkrywamy świat wyrafinowanej stylistyki, która w segmencie samochodów kompaktowych stanowi niespotyka-ną dotąd ofertę. Uwagę zwraca w szczególności innowacyjny i intuicyjnie prosty w obsłudze kokpit – Peugeot i-cockpit.” Vincent Devos, Product Manager Peugeot 308

Wnętrze 308 zapewnia wyjątkowe doznania z jazdy. Jego rozplanowanie pozwala na całkowicie intuicyjną obsługę, co podczas jazdy dodatkowo oddziałuje na zmysły. Niewielka kierownica potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem, umieszczone wysoko zegary umożliwiają odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi, a nowatorska konsola środkowa oraz duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7” poprawiają intuicyjność obsługi. Dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego możliwe było skupienie wielu funkcji w jednym miejscu, co znacznie upraszcza kontrolowanie pojazdu. Ponadto pozwoliło to konstruktorom na stworzenie prostej i czystej stylistycznie deski rozdzielczej o niewielkiej liczbie przycisków i przełączników. Znakomitym przykładem tak oryginalnego podejścia, gdzie czystość formy odzwierciedla technologiczne zaawansowanie, jest pokrętło regulacji siły głosu niemal żywcem wzięte z ekskluzywnego domowego zestawu audio.    


Wydajność, która przekłada się na lepszą dynamikę i niższą emisję CO2. „Dzięki zastosowaniu nowej modułowej platformy EMP2 pojazd zapewnia niepowtarzalne doznania z jazdy. Znaczne obniżenie masy własnej ma bezpośredni wpływ na poprawę dynamiki oraz charakterystyki prowadzenia nowego Peugeot 308.” Laurent Declerck, Kierownik Projektu Peugeot 308.

Wyjątkowe wrażenia z jazdy nowym Peugeot 308 to wynik wieloletniego doświadczenia i bogatej wiedzy Peugeot w budowie zaawansowanych układów kierowniczych i zawieszenia. Niebagatelny wpływ na radość z prowadzenia ma tu również zastosowanie nowej platformy EMP2 oraz kompaktowej kierownicy. Platforma EMP2 to konstrukcja wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne, w których skład wchodzi 116 rozwiązań chronionych patentami. EMP2 w znacznym stopniu wpływa na poprawę właściwości dynamicznych pojazdu oraz ogólnie pojętego komfortu. Dzieje się tak za sprawą licznych systemów wspomagających kierowcę oraz niższej masy własnej auta (-140 kg w porównaniu z poprzednią generacją modelu), która umożliwia m.in. zdecydowaną redukcję poziomu emisji CO2. W rezultacie Peugeot 308 wyznacza nowe standardy, oferując emisję CO2 poniżej 85 g/km.


Ambitna strategia jakości. Nowy Peugeot 308 stanowi uosobienie rozpoczętej kilka lat temu przez Peugeot strategii, która zakłada wejście do wyższych sektorów rynku. Podstawowe założenie konstrukcyjne modelu, które zdominowało wszelkie działania projektantów i konstruktorów, to zapewnienie najwyższych standardów jakości. Każdy element i podzespół Peugeot 308 został starannie opracowany i wykonany z należytą starannością. Dla przykładu, pod względem wykonania panel instrumentów z jednej strony przywodzi na myśl starą szkołę zegarmistrzowską najwyższej próby, a jednocześnie charakteryzuje się niezwykle nowoczesną, „technologiczną” stylistyką, która odzwierciedla dynamiczny charakter pojazdu. Wysoka jakość przejawia się także w wyborze najlepszych gatunkowo materiałów oraz poprzez zastosowanie chromu i fortepianowej czerni.  

 
Produkowany we Francji. Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe. Po raz pierwszy nowy Peugeot 308 zostanie zaprezentowany 10 września 2013 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a w europejskich salonach pojawi się jesienią 2013 roku.

źródło: Peugeot

« < 1 2 > »

Komentarze