X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy model - Opel Insignia Country Tourer

2013-07-03
Strona główna -> Opel -> Insignia -> 2 (2013-dziś)

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność. Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji. Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

Adaptacyjny system 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana.

Oferta silników turbo: wysoki moment obrotowy na żądanie. Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4x4 w modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM, który zapewnia doskonałą wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji.

Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i pojemności 2 l także dostarcza potężne 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne. Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 120 kW/163 KM i pojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową) dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego — do 380 Nm.

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą, zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie. Bez względu na to, czy samochód pokonuje zaśnieżone jezdnie, czy po prostu porusza się po wymagających drogach, Insignia Country Tourer to niezawodne auto, które z łatwością przejedzie po nieutwardzonych nawierzchniach oraz wzniesieniach. Surowa „uroda” tego modelu na pewno zwróci na siebie uwage w mieście.

« < 1 2 3 > »

Komentarze