X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

Collision Prevention Assist: ostrzega kierowcę o zbliżającej się kolizji. Nieutrzymanie niezbędnego dystansu względem poprzedzającego pojazdu jest jedną z najgroźniejszych przyczyn wypadków na drodze. Analizy przeprowadzone przez zespół badawczy Mercedes-Benz wykazały, że znacznej części kolizji polegających na uderzeniu w tył innego auta można by uniknąć lub zmniejszyć ich skutki, korzystając z radarowych układów wspomagania.

Tu wkracza do gry opcjonalny system Collision Prevention Assist - kolejna nowość w klasie. Został on zaprojektowany, by chronić przed poważnymi kolizjami typu przód-tył z wykorzystaniem funkcji kontroli odległości i adaptacyjnego hamowania Brake Assist. Kierowca otrzymuje ostrzeżenie, gdy dystans dzielący go od poprzedzającego pojazdu staje się niebezpiecznie mały oraz, w dalszym etapie, gdy istnieje poważne zagrożenie kolizją.

Czujnik radarowy w przednim zderzaku stale mierzy odległość, w jakiej znajduje się najbliższy pojazd na tym samym pasie, oraz jego prędkość i prędkość Sprintera, wyliczając na tej podstawie bezpieczny dystans. Collision Prevention Assist działa od prędkości 30 km/h.

Statyczna funkcja kontroli odległości. Ostrzeżenie optyczne (lampka kontrolna na panelu wskaźników) pojawia się, gdy tylko odległość od poprzedzającego pojazdu spadnie poniżej określonego limitu. W ten sposób kierowca zostaje poinformowany o niebezpieczeństwie.

Dynamiczna funkcja kontroli odległości. Dynamiczna funkcja kontroli odległości zostaje uruchomiona, gdy różnica prędkości Sprintera i wykrytego z przodu pojazdu jest niebezpiecznie wysoka. Sygnały optyczne i akustyczne ostrzegają kierowcę o zagrożeniu, dając mu szansę na hamowanie awaryjne lub wykonanie manewru pozwalającego na uniknięcie kolizji.
W razie potrzeby funkcję Collision Prevention Assist można wyłączyć.

Brake Assist pro: precyzyjne hamowanie awaryjne. Podobnie jak ESP®, układ Brake Assist nie może zostać zdezaktywowany przez kierowcę. Czuwa w tle, monitorując aktualne warunki pracy i sytuację na drodze. Uruchomienie adaptacyjnego hamowania Brake Assist następuje po włączeniu dynamicznej funkcji kontroli odległości, gdy Sprinter zbliża się do poprzedzającego pojazdu ze względnie wysoką prędkością/przyspieszeniem, dystans między pojazdami spada poniżej określonego limitu, a kierowca hamuje w nerwowy sposób.

Brake Assist może wspierać awaryjne hamowanie zależnie od względnej prędkości/przyspieszenia oraz dzielącego oba pojazdy dystansu. Jeśli kierowca nie przyłoży do pedału hamulca odpowiedniej siły, Brake Assist precyzyjnie wygeneruje opóźnienie konieczne do uniknięcia kolizji. Dodatkowo, uczestnikom ruchu za Sprinterem zapewnia to najdłuższy możliwy czas na reakcję.

Interwencja kierowcy może zastąpić funkcjonowanie Brake Assist, np. jeśli zahamuje on mocniej niż system uzna to za konieczne. Wówczas jego działania mają pierwszeństwo przed elektroniką. Brake Assist wycofuje się również wtedy, gdy kierowca przeprowadza manewr omijania przeszkody, zdejmując nogę z pedału hamulca lub wciskając pedał gazu.

Asystent Martwego Pola: bezpieczna zmiana pasa. Zmiana pasa w ruchu miejskich, wyprzedzanie w obszarze niezabudowanym i na autostradach - we wszystkich tych sytuacjach kierowca musi podejmować kluczowe dla bezpieczeństwa decyzje w ciągu zaledwie kilku sekund. Duże lusterka boczne Sprintera zapewniają szerokie pole widzenia, dodatkowo zwiększone przez szerokokątne zwierciadła. Nową opcją jest Asystent Martwego Pola - nowość w segmencie, ostrzegająca kierowcę przed innym pojazdami znajdującymi się w tzw. martwym polu podczas zmiany pasa.

Funkcja Asystenta Martwego Pola działa od prędkości około 30 km/h i bazuje na czterech czujnikach radarowych bliskiego zasięgu, zainstalowanych po lewej i prawej stronie za listwami ochronnymi, w okolicach słupka B oraz tylnego narożnika. Ich działanie obejmuje sąsiednie pasy ruchu. Jeśli czujniki wykryją podczas jazdy samochód lub motocykl znajdujący się w martwym polu, na lusterku zewnętrznym po danej stronie pojawi się czerwony sygnał ostrzegawczy. Gdy kierowca włączy kierunkowskaz i mimo ostrzeżeń systemu zacznie przystępować do manewru zmiany pasa, dodatkowo uruchomione zostanie ostrzeżenie akustyczne, a czerwony sygnał zacznie migać. Funkcja Asystenta Martwego Pola może zostać wyłączona przez kierowcę.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze