X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

Nowy Sprinter w 1995 roku: nowoczesny, wydajny i bezpieczny. Nowy Sprinter, zaprezentowany w 1995 roku, był pierwszym samochodem użytkowym Mercedes-Benz ze słowną nazwą zamiast stosowanych wcześniej cyfr i liter. Poszedł on w ślady modelu T1 z charakterystyczną, krótką maską, wewnętrznie określanego jako "Bremer" ze względu na początkowe miejsce produkcji - Brema.
T1 uważany był za uosobienie trwałości, solidności i niezawodności. W ciągu 18 lat rynkowej kariery znalazł niemal milion nabywców. Sprinter natychmiast dał się poznać jako samochód jedyny w swoim rodzaju: z krótkim przodem, napędem na tylną oś, ponadczasową, nowoczesną stylizacją, przestronną kabiną i szeroką gamą silników. Alternatywą dla standardowego silnika o mocy 57 kW (78 KM) był nowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, łączący moc 90 kW (122 KM) z niewielkim zużyciem paliwa - sensacyjny jak na ówczesne czasy. Siła napędowa trafiała do kół za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej. Niedługo później do oferty dołączyła 4-biegowa przekładnia automatyczna z konwerterem. Sprinter był nie tylko szybki, ale i bezpieczny. Jego standardowe wyposażenie obejmowało hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, układ ABS i automatyczny system różnicowego hamowania. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z resorami poprzecznymi. Zamki pasów bezpieczeństwa przymocowano do fotela, a wysokość ich zakotwiczenia była regulowana. Kolejnym przyczynkiem do sukcesu była szeroka gama wersji, zarówno nadwozi zamkniętych o konstrukcji samonośnej, jak i licznych wariantów podwozi. Sprinter był też pełen pomysłów: jego opływowe nadwozie z gładko wkomponowanymi szybami, częściowo zamaskowane wycieraczki i zaokrąglone krawędzie pozwoliły ograniczyć zużycie paliwa oraz szumy wiatru. Niezwykle przestronna kabina oferowała sprytne rozwiązania, takie jak ukryte w dolnej partii drzwi trójkąt ostrzegawczy i apteczka czy zestaw narzędzi pod wykładziną na nogi pasażera.

Obszerny lifting w roku 2000. Na początku 2000 roku Sprinter został poddany modernizacji, przygotowującej go do drugiej części cyklu produkcyjnego. Zmiany objęły wygląd karoserii, zakres wyposażenia i wykończenie. Model zyskał trójramienną gwiazdę nachodzącą na maskę, nowe przednie lampy i dzielony wlot powietrza w zderzaku. W kabinie pojawił się całkiem nowy, zaokrąglony kokpit z ergonomiczną dźwignią zmiany biegów w kształcie dżojstika i elementami takimi jak uchwyty na napoje czy dodatkowe schowki. Do wyposażenia standardowego trafiła poduszka powietrzna dla kierowcy, a wszystkie fotele zostały zaopatrzone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Zastosowano także bardziej wydajny układ ABS i system kontroli trakcji. Dłuższy przód pozwolił na poprawę poziomu bezpieczeństwa w przypadku zderzenia.

Nowe silniki wysokoprężne CDI o 4 lub 5 cylindrach występowały w imponującym zakresie mocy od 60 kW (82 KM) do 115 kW (156 KM). Wraz z nimi wprowadzono układ wtrysku common rail i czterozaworowe głowice. Alternatywą dla przekładni manualnych była zautomatyzowana, 6-biegowa skrzynia Sprintshift. Niedługo po debiucie odświeżonego Sprintera do oferty wprowadzono również 5-biegową skrzynię automatyczną z konwerterem.

Wiosną 2001 roku lista opcji wzbogaciła się o kurtyny powietrzne. Gama podwozi została wówczas poszerzona o odmiany o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 5,99 t.

Sprinter standardowo wyposażony w układ ESP® w roku 2002. Zaledwie rok później Sprintera poddano kolejnej modernizacji. Poza subtelnym odświeżeniem wyglądu karoserii główny nacisk położono na elementy niewidoczne dla oka: zastosowano mocniejsze wspomaganie hamulców, a przede wszystkim wprowadzono standardowy układ Electronic Stability Program (ESP®) dla wszystkich zamkniętych wariantów z nadwoziem kombi o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. System ten sukcesywnie trafiał do kolejnych wersji, w tym - w 2004 roku - do odmian z podwoziami do zabudowy.

Podczas międzynarodowych targów aut użytkowych w 2004 roku Mercedes-Benz zaprezentował studium "Safety Showcase" (pol. wystawa bezpieczeństwa) z rozwiązaniami, które w przyszłości miały odpowiadać za poprawę samochodowego bezpieczeństwa. Należały do nich np.: adaptacyjny układ ESP®, dostosowujący swoją pracę do obciążenia, aktywny system stabilizacji przeciwdziałający przechyłom nadwozia, system kontroli pasa ruchu, aktywny tempomat, układ monitorowania ciśnienia w oponach oraz przekładnia kierownicza o zmiennym przełożeniu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze