Druga seria Pandy pierwszej generacji odniosła ponowny sukces w roku 1986, a jednym z głównych czynników powodzenia były ulepszone jednostki napędowe: nowe silniki Fire o pojemności skokowej 796 cm3 i mocy 34 KM oraz 999 cm3 i mocy 45 KM − zamiast poprzednich o pojemności 652 i 903 cm3. W ciągu kolejnych dwóch lat wielkość produkcji przekroczyła próg 2 milionów egzemplarzy, a w roku 1990 gama Pandy została poszerzona o futurystyczną wersję Elettra o nowatorskim napędzie elektrycznym. Panda pierwszej generacji pozostawała w produkcji aż do roku 2003, zajmując wiodące miejsca w rankingach najczęściej kupowanych samochodów codziennego użytku.
Czas drugiej generacji nadszedł we wrześniu 2003 roku wraz z premierą Pandy w nowej stylizacji. Nadwozie trzydrzwiowe zmieniło się w pięciodrzwiowe i „urosło” o 130 mm na długości oraz 120 mm na szerokości, aby Panda mogła stać się komfortowym, choć niewielkim MPV. Sukces był natychmiastowy i Panda II otrzymała prestiżowy tytuł „Car of The Year 2004”, jako pierwszy historycznie samochód w tym segmencie. Na jej bazie Fiat stworzył całą rodzinę aut o rozwiązaniach technicznych i standardzie wykonania godnych wyższych segmentów. W roku 2007 z linii produkcyjnych zjechała milionowa Panda II, a łączna liczba samochodów obu generacji sprzedanych na rynkach świata wynosi niemal sześć milionów.
Po 31 latach najwyższy zatem czas na podbój dróg świata przez Fiata Pandę III (trzeciej generacji).
źródło: Fiat